12/12 Fredag - Ännu mera snö!

När vi vaknade i morse så hade det snöat ännu mera under natten. Snacka om att det blivit riktigt "julstämning" helt plötsligt!

Kl 06:05 sladdade jag in till stan och kl 06:25 var jag på mitt nya jobb. Vad skulle jag nu dit att göra denna tidiga morgon??

Jo, jag har fått en inbjudan att få vara med på Luciafikat och sedan titta på lokalerna (inkl mitt nya kontor) och hälsa på de två som jobbar som assistenter. De är två och det är bara varannan fredag de är där samtidigt och det var därför min nya chef tyckte att idag var en bra dag att träffa dem. Alltså bara att ta bilen, men det gick bra att köra trots snömodden.

Jag tyckte det var jättetrevligt att få en inbjudan till Luciafikat och ville gärna vara med. Luciatåget var från Karl Johanskolan och de sjöng fantastiskt. Så det var mysigt och stämningsfullt, att det är astidigt på morgonen hör liksom till :-).

Sedan blev det rundvandring och presentation av mina blivande arbetskamrater - namnen fladdrade förbi men så småningom så har jag nog lärt mig vad alla heter. Kollade på mitt nya kontor - jättefint - bra stol och snygga möbler så det känns jättebra. Alla var jättetrevliga och de verkar ha en bra stämning på min nya arbetsplats. Så nu behöver jag inte oroa mig över den biten heller ;-).

Efter jobbet så for vi direkt till posten för att hämta våra julklappar till oss själva :-). Makens nya TV-spel och min videokamera. Vi passade också på att handla lite mat eftersom vi behövde fylla på förråden lite.

När vi kom hem så körde vi fast direkt med bilen. 2 dm blötsnö på en kulle - det är ingen bra kombination. Att ens tänka på att ge sig ut med Oktawia fanns inte med på kartan. Det får bli lite ofrivillig vila ett par dagar så får vi se vad vi hittar på under helgen. I morgon blir det nog lite ont om tid, Jag ska först in och käka julbrunch med ett par vänninor, sedan är det julmarknad i Karlslund och på kvällen i morgon ska vi till grannen och "glöggkalas". Så i morgon blir en trevlig dag med mycket mat och dryck :-).

Ikväll så har vi haft fullt upp med våra nya leksaker, min kamera bli jättebra att filma ridturer med. Har testat den på lekande Nalle så vi får se vad som hamnar på Youtub så småningom ;-).

Nu ska jag ta på mig för att pulsa ut till stallet. Dags att plocka in pållarna och pyssla lite med dem innan kvällsnattningen.

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0