23/12 Tisdag - Dan före Dan...

Semester idag - himla skönt. Tog det lugnt på fm. Tillagade morgondagens frukost - risgrynsgröt - i lergrytan. Jag kokar alltså min gröt i ugnen, finns ingen godare gröt :-).

Fixade också klart stallet så jag skulle slippa ha det hängandes över mig. Och så for jag in till stan för att träffa en kompis kl 12. Vi käkade lunch vid Hagakafeet och jag träffade flera stycken av mina forna arbetskamrater - jättekul :-D. Gick även över till Bemanningspoolen och Dagvården och önskade God Jul.

Kl 14 träffade jag maken vid Maxi. Nu började det.... 1 timme tillbringade vi inne på bolaget - himmel vad utplockat det var på rödvin :-O och folk överallt, men till sist hade jag fyllt korgen... Vin vinställ hemma som rymmer 7 flaskor var tomt och jag fyller väl på det ungefär 1 gång om året. Så nu var det dags och så köpte jag 1 flaska rött portvin - gott att ha till helgens efterrätt och chocklad och ost *mums*. Om man säger så här... mitt vin blev i alla fall dyrare än makens öl ;-).

Sedan gav vi oss i kast med inhandling av mat. Det tog 1,5 timme som vi irrade runt inne på Maxi. Det var ändå inte så himla mycket vi skulle ha, men det var mycket som var slut. Bl a annat den färska skinkan... till slut hittade jag fryst skinka i lämlig storlek för någon färdigkokt skinka ville jag inte ha. Tydligen ville ingen annan heller ha det eftersom den fanns det hur mycket som helst av ;-).

När vi var klara med inköp av mat, alkoholhaltiga drycker och djurmat så åkte vi hem och lassade ur bilen. Drack lite kaffe och sedan in till stan igen. Denna gången for vi till Marieberg - faktiskt lugnt där. Jag visste precis vad jag skulle - så makens julklappar fixade snabbt. Det var nog värre för maken - han skulle köpa julklapp till mig... ;-) men till sist så var han klar och vi kunde styra kosan mot Kartorp igen. Dock tog vi svängen förbi kyrkan och tände på mammas och pappas gravar så de har gravljus som brinner över helgen.

Så nu är julskinkan i ugnen, det är fortfarande mycket kvar att göra, men nu ska jag äta lite mat för att få lite kraft. Jag har strukit ALL stryktvätt *jippi* bara det är en stor bedrift ;-).

Nu ska jag bara hitta på ett sätt att få maken att klä granen... sånt vill han egentligen inte befatta sig med ;-)

GOD JUL

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0