23/7 Porslinsbröllop

Det firar jag och maken idag...

Knappt man kan fatta att det är 20 år sedan denna dag som vi var på Rådhuset och sa ja till varandra :-O

Tycker inte alls det var länge sedan ;-)

                                                            

En sådan dag som denna måste ju firasordentlig följdaktligen... så vi slog på stort :-). Åkte in till stan'  och först så åkte vi till Mega, maken var i stort behov av nya jeans. Dock är han VÄLDIGT kräsen över hur se sitter och efter att ha provat sjuttioelva par svarta jeans så kom vi ut därifrån 40 min senare ett par svarta jeans som han var nöjd med. På tiden, de gamla håller på och ramlar i bitar. Därefter  så åkte vi in till centrum och gick på restaurangen Bamboo - både jag och maken gillar ju chinamat. När vi skulle kliva in i restaurangen så kliver jag nästan in i en person som tvärstannar utanför. Det visar sig vara en kompis till maken sedan tiden vi bodde i Vivalla... då för 20 år sedan ;-). Kompisen + sällskap skulle också in på Bamboo. Dock hade vi olika ärenden dit, vi gick in för att äta mat, kompisen med sällskap för att dricka öl ;-). Vi tog sällskap i alla fall eftersom det var länge sedan vi träffades sist och det var kul att träffas.

Vi käkade 3 små rätter, vilket var hur gott som helst. Sedan tog vi en tur runt kvarteret Stallbacken och glodde i lite svindyra affärer. Sedan gick vi vidare till Coffehouse by George och tog en kaffedrink och chockladtårtbit - det slank ner vill jag lova :-). Dit kommer vi gå fler gånger... mums

När vi var klara på stan så åkte vi vidare ut till Ikea. Efter mycket tjat från min sida om vad maken ville ha i bröllopspresent så blev det en ny bäddmadrass till hans säng, det var det enda han kom på att han behövde. Utav mig får han en lång önskelista, men själv - näe då finns det ingenting som han är intresserad utav. Skulle väl vara Playstation 3, men det är i fel prisklass ;-)



Efter turen på Ikea så var det dags att åka hemåt. Vi stannade bara lite snabbt till på Willys för att köpa ingredienser till kvällens smaskande - inte var det slut på festandet än ;-) Här skulle det firas hela dagen. Vår favvodessert är glass, framför allt en hemmagjord variant med philadelfiaost, heter Engelsk glass och här himmelskt god ;-). 

Väl hemma så fixade jag iordning glassmaskinen och maken kunde inte hålla sig längre... allt regnande har gjort att gräset växer bra... så det kliade i gräsklippartarmen ;-)



Eftersom det var en ljuvlig kväll så kunde vi sitta ute och festa på vår glass med blåbär och till dagen till ära även ett gott vin till, nämligen smultronvin - kan livet bli bättre :-)

                                            

Medans vi satt och mumsade i oss så konstaterade vi att följande utsikt hade vi nog aldrig kunnat föreställa oss för 20 år sedan, då boendes i 3:a i Vivalla. Mormor och morfar är nog rätt nöjda, där i himlen eller vart de nu är, att vi trivs så bra här på vår kulle :-)

                                            

Ska bli spännande om vi bor kvar här om 20 år, eller om vi då  hamnat någon annanstan ;-).

Och vad fick jag i bröllopspresent ;-)

En jättefin armbandsklocka som jag var i stort behov av :-)



Kändes som en bra dag idag. Både jag och maken nöjda och belåtna ;-)

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!!! 20 år kräver ett visst firande. ;-) Vi ligger lite efter, firar bara en månad på måndag ;-)

2008-07-24 @ 13:23:45
Postat av: Karin

Men GRATTIS - vilken dag ni haft och med rätta - sånt ska firas!!! Ha det fortsatt gott!!!

2008-07-24 @ 18:20:27
Postat av: Lizzie

Tack, Tack.

2008-07-25 @ 11:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0