10/11 Måndag - Novemberrusk

På em idag så skulle jag iväg på besök till en förskola på Öster. Vid lunch så VRÄKTE det ner regn och jag hade inte den minsta lilla lust att ge mig ut på cykel. Försökte få maken att köra mig ner på öster, men när jag väl skulle iväg så var det  uppehåll.

Det blev alltså järnhästen i alla fall :-). Gick väl bra halvvägs, men sedan kom en riktigt skur och stormvindar :-O. Fick upp ett paraply som jag hade med mig, men det hjälpte föga. Snarare så att jag hade fullt sjå att hålla mig kvar på cykeln...  Så var det någon som såg en stackars cyklist nästan flyga i Svartån nere vid slussen strax för kl 15 - ja då var det jag... ;-).

Såg i alla fall ut som en dränkt katt när jag väl var framme, och papprena jag hade i min ryggsäck... tur att det finns plastfickor! En nylonryggsäck är ju inte mycket att ha vid totalt ösregn...

Tänk om det kunde bli ett par minusgrader och lite snö - det skulle vara helt underbart. Hatar detta eviga ruskväder - inte kul att ha 3 hundar. Städning är liksom totalt onödigt. Lika bra att ta på sig inneskor så man slipper bli lortig om fossingarna.

Jag var i alla fall på APT, så jag kom hem lite senare än vad jag brukar eftersom APT:n började kl 16.15. Blåste storm så jag gick ut i stallet direkt och öppnade dörren ut till hagen. Där ute for 2 halvhysteriska hästar runt och ville VÄLDIGT gärna komma in. Så det blev mat inne i boxen idag.

Idag var det vilodag för pållan, så jag fixade iordning mat och vi kunde käka i lugn och ro. Kom inte ut till stallet förrän vid 19:30 snåret. 1,5 timme senare så var boxarna mockade, vattnet bytt, maten fixad och jag hade hunnit borsta av båda pållarna. Under samma tid så hade jag två stycken schäfrar som satt utanför stalldörren och pep och gnällde HELA tiden *suck*. Går ju inte att ha dem i stallet när jag har häst på stallgången så då får vovvarna vackert finna sig i att vara utanför, synd bara att de inte kan finna sig i att vara lite mer ljudlösa...

Innan jag nattade pållarna så passade jag på att gosa med kattungarna. Busiga som små tokar är de, men de tycker i alla fall att det är kul när man går in i sadelkammaren. För vips så har man 3 kattungar kring fötterna och de vill gärna hänga i byxbenen. Idag höll jag dock på att leta ihjäl mig efter Nalle, han hade hittat ett nytt sovställe. Ovanpå tvättkorgen, bäddad ner sig i ett par benskydd - där låg han väldig bra. Tyvärr så glömde jag ta med mig kameran ut stallet, hur man nu kan göra det men, men  ;-). Får bli bilder någon annan dag.

Kom lagom in till huset för att kolla på CSI och nu är det dags att gå och lägga sig. Kvällarna går alldeles för fort, men är ju tvungen att komma isäng i vettig tid för annars orkar man inte upp i morgon bitti ;-).

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0