14/11 Fredag - städning

Förr eller senare så måste man - även om man tycker att det är totalt onödigt! Efter jobbet idag så var det dags för städning!

Eftersom det är november och det är ett konstant regnande och total lervälling över hela gården så känns det tämligen onödigt att skura hela hustet, men men... man kan ju inte klafsa runt i lorten inne hur länge som helst heller ;-).

Att sedan städa en fredag kväll efter att ha jobbat hela veckan är inte det roligaste man kan sysselsätta sig med. Men i morgon har jag ingen tid eftersom jag ska åka bort :-).

Vi käkade lite snabbt sedan var det full fart. Som tur är har jag och maken ungefär samma toleransnivå när det gäller städningen så jag behöver inte tjata om att det är städdags - det insåg han av sig självt ;-)

Däremot ville han inte alls vara med på bild under städningen ;-).




Han drog som en avlöning när jag tog fram kameran ;-) Men han gör snygg reklam ;-) Min T-shirt har han minsann på sig och på köpet fick han ÖFK's logga på ryggen ;-).

Jag dammade, maken dammsög hela huset + att han dammade ovanpå bokhyllorna. Det har inte blivit gjort på 1 år ungefär *urk*.

Under tiden som han dammsög så gick jag ut och fixade stallet och hästmaten. Passade på att gosa med kissarna.

Till Nalle's Fanclub :-) Här kommer nytagna bilder på sötnosen




Lite pälsvård måste även en liten kisse pyssle med




Blir det bra så här?




Jaha - ska jag se söt ut också...



Nu har jag poserat färdigt ;-)


Nalle hälsar till sin Fanclub, han håller på att tränar på att se riktigt söt ut vid fotografering, men hans matte är så förtvivlat slö med kameran ... ;-) eller är det kameran som är slö....

Nåja, de andra kissarna har också skoj, husse hade skickat med en liten leksam...  om det är något som roar kissungar hur länge som helst så är det små bollar...



Nu kanske de kan roa sig med bollen istället för att far utefter väggarna i min sadelkammare...

Med mig i stallet var också Kayo och Lexi, de får inte gå in till kissarna eftersom de tycker att småkattungar ska man äta till middag. De är dock mycket väl medvetna om deli-katt-esserna som befinner sig i sadelkammaren ;-).

Kissungarna är också rätt nyfikna på vovvarna, men ändå fulla av respekt. Här har de fått syn på vovvarna i dörröpningen



Men kissungarna höll sig på vederbörande avstånd och sedan återgick de till att leka med bollen. Något som vovvarna följde med spänt intresse ;-)



Nåja - bara att slita sig från sötisarna och in och göra klart städningen. Även om det är trist så är det rätt skönt att få rent och snyggt och lite ordning och reda.

När jag var på väg in så var det stjärnklart - det var ett tag sedan. Så den där ficklampan som lyser ovanför vårt hus - det är fullmånen *fniss*



I morgon ska jag åka iväg på clinik i Strömholm. Ska bli jättekul och förhoppningsvis lite inspiration så här i novembermörkret :-). Åker med en kompis så jag kommer ha trevigt sällskap.

Nu är städningen avklarad. Ska ut och plocka in pållarna och natta dem. Sedan blir det TV:n en stund och förhoppningsvis orkar man hålla sig vaken en stund till ;-).

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

Nalle´s fanclub vill ha mer bilder:)

2008-11-15 @ 00:00:52
Postat av: Lizzie

Det är inte helt enkelt att fota små busiga kissungar som är 8 v. De är typ stilla en millisekund ;-). Men mer bilder kommer... :-)

2008-11-15 @ 08:57:09
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0