25/11 Tisdag - Föreläsning

Lite stressigt efter jobbet eftersom jag skulle bort på kvällen och lyssna på en veterinärföreläsning. Hann dock kolla posten och vad låg väl där - ett paket från Pysselkluben :-)



Innehållet ska bli lite tomtar, änglar kort m.m. Jag gillar julpyssel, men maken fick svor en ramsa ;-). Han tycker INTE om julen och allt pysslande innan - den tråkmånsen. Bara för honom att stå ut. Nästa helg har jag räkna med att hålla på med lite julpyssel.

Hann få i mig lite ätbart och fixa stallet innan det var full fart tillbaka till stan. Föreläsningen var på ÖFK så det var ju nära och bra. Hann växla några ord med min kompis Karin innan föreläsningen började. Veterinären hade inte ett färdigt schema, utan det var vi, åhörarna, som fick tala om vad vi ville veta mer om och undrade över. Intressant! Fick i alla fall reda på att jag inte behövde oroa mig för kyla. Tester har visat att hästar presterar bättre vid -40 grader än vid +40 grader. Travtävlingar ställs in vid -30 grader (tror jag det var)  men det beror inte på hästarna utan det är för kuskarnas skull. De förfryser sig annars.

Och så är det ju i mitt kallstall. Pållarna mår prima, men jag tycker det blir lite väl kallt mellan varven.

Var hemma igen strax innan kl 22, pållarna var fortfarande ute. Idag var det vindstilla så de led ingen nöd av att vara ute så länge. Oktawia som har en tendens att boxvandra behöver ju vara ute så mycket som möjligt.

Snabb koll av kusarna vid intaget och så kväll och nattning. Kissungarna fick klara sig utan allt för mycket uppmärksamhet. Mat, vatten och ren sandlåda - sedan fick de klara sig själva ;-).

Nu ska jag ta en närmare titt på min kudde för att orka med morgondagen ;-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0