27/11 Torsdag - Blåsigt värre...

Himmel och pannkaka vad det har blåst idag :-O! Maken hade fullt sjå att hålla kvar bilen på vägen när vi åkte hem efter jobbet. Jag hade tänkt ta en promenad med Otkawia men det var inte att tänka på. Vi var färdiga på att blåsa bort :-O. När jag var klar i stallet med mockning och maten, så gick jag ut och kollade om pållarna ville komma in. Oktawia hittade jag längst bort i hagen så nära grannens syrenhäck hon kunde komma. Där är en vinkel som det inte blåser så extremt som det gör i resten av hagen. Dock stod hon och hängde med baken mot vinden och huvudet mellan frambenen. Damen ville gärna komma in, Sabina vill alltid in - kan ju finnas mat i krubban ;-). När pållarna väl var inne så såg man hur de riktigt drog en suck av lättnad och slappnade av. Så det var skönt för dem att komma in tidigare en stormig dag som denna.

Hann gulla en liten kort stund med kissungarna innan det återigen blev full fart på dem. Nu är de extremt busiga och det där med städa sadelkammaren  får vänta tills kissarna är sålda. De ställer till som bara den. Hittar allt möjligt att riva ner och busa med ;-).

En liten bild i alla fall till Nalles Fanclub ;-)



Gud vilka morrhår den kattungen har - de är helt enorma!



Nu har jag i alla fall förberett inför morgondagen :-). Lite fika på tåget ska medtas så jag har koll på vad jag ska göra iordning i morgon bitti. Biljetter är nerpackade och inköpslistan ;-). Har gjort upp med vilken tid Karin och jag ska träffas på järnvägsstationen i morgon bitti och sedan så får vi se vad vi hittar på när vi kommer fram till Stockholm. Förmiddagen har vi "fritt", biljetterna är till em så vi kommer nog hinna göra mässan osäker innan vi kollar på hopptävling och hoppclinik med Maria Gretzer ;-). Just de ja, ska packa ner kameran också! Rapport kommer om hur morgondagen artade sig :-) Nu är det sängen som väntar!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0