21/10 Tisdag - Höstrusk

Värsta höstruskvädret har det varit idag. Vid 6.30 när jag gick ut för att släppa ut hästarna så trodde jag att jag skulle drunkna på väg till stallet (20 meter) :-O. Det vräkte ner vatten och kolsvart var det ute. Knappt jag hittade höbingen när jag skulle lägga ut höt.

En kvart senare så var det på med med "oljehatt", alltså en hatt i samma material som min oljerock. Ser urtöntig ut, men kunde ta mig till busshållplatsen utan att se ut som en dränkt katt ;-)

Sedan har det varit grått, grått, grått hela dagen. När vi åkte hem med bussen så spöregnande det, men när vi kom hem så var helt plötsligt solen framme - inte för någon lång stund direkt eftersom det blir mörkt. Men det var väl en kvart där som man tyckte att det fanns hopp om livet ;-).

Direkt när jag kom hem så tog jag in pållarna och de fick äta sitt em-hö inne. Bytte om snabbt och käkade bara ett par mackor + kaffe. 30 min senare var jag ute i stallet igen. Ville hinna med att åtminstone påbörja Oktawias motion innan det blev svart ute.

Det blev tömkörning idag också. Min pannlampa är inte uppladdad och det behövs för att rida vanliga rundan. Vill inte ut och vimsa runt i kolmörkret utan pannlampa. Jag hann i alla fall skritta fram innan det började bli skymma. Men sedan gick det fort och avslutade tömkörningspasset i mörket. Tur man vänjer sig och att grannen har en lampa på sin friggebod. Den lampan kastar lite ljus till vår vändplan. Det blev endast jobb i trav, fick träna på övergångar. 5 steg skritt, 5 steg trav. Trav på 8-volt och så gjorde jag ett litet fyrkantsspår, så raksträckorna fick jag också springa. Till makens stora förtjusning ;-). Oktawia jobbade på jättebra, och övergångarna var lite jobbiga för efter dessa blev hon trött. Tömmkörde inte så himla länge, men hon var nöjd och avslappnad efteråt.

Gjorde klart stallet efter tömkörningen och pållarna fick stå kvar inne. Var bara en timme kvar till kvällsmaten i vilket fall som helst.

Jag hann då gå in och fixa iordning mina betygskopior och CV som jag ska ha med i morgon. Ska på en intervju - igen! Denna gången gäller det jobb som samordnare, lite mer kvalificerat jobb än det som assistent som jag precis börjat. Tror dock inte jag har så stor chans att få jobbet, men kul ändå att få gå på intervju. Bara att göra sitt bästa.

Innan House kl 21 så blev pållarna kvällsnattade och även kisse fick sig en sista titt. Men tyvärr Karin... idag inga bilder på Nalle ;-).

Nu är det dags att titta närmare på sängen så man orkar med morgondagen.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0