7/10 Tisdag - ute på ärende...

Igår fick jag beställa en tjänstecykel till mig på jobbet. Idag på fm så kom den, snabba ryck från servicecentralens cykelavdelning :-) Dock var inte cykeln så himla kul att cykla på, men jag ska få en annan längre fram när de får iordning på en med växel.

Att jag får en tjänstecykel beror på att de förskolor som jag ska ha kontakt med ligger lite utspridda nordost i stan, tar för mycket tid att gå och mina två rektorer jag ska assistera cyklar vart de än ska.

Idag fick jag dessutom använda min tjänstecykel för första gången :-). Det var då jag upptäckte att den uräcklig att cykla på, men bättre än att gå ;-)

Jag och min kollega cyklade ner till Stadsbyggnadshus II för att kvittera ut låskort och nycklar - det tog en evighet... en massa signerande för varje nyckel och för kortet. Men nu ska vi ju kunna komma in  utan problem i alla fall :-). Sedan for vi vidare till Stadsbyggnadshus I för en Assistentträff. Vi fick nu träffa vår ekonom och ekonomassistent plus alla andra skolassistenter inom vår förvaltning. Det var trevligt och det ska vara regelbunda assistentträffar så vi kan ha erfarenhetsutbyte och prata om sådana saker som rör hela förvaltningen.

Vi var klara hyfsat tidigt så jag kunde ta "lila faran" och cykla tillbaka till jobbet. Hann jobba en stund innan maken ringde för att tala om att han stod på gatan. Vi kan ta sällskap sista biten till Resecentrum och det är ju trevligt.

Maken har idag varit på bilteme och köpt en laddningsregulator till vår bil. Och se.... det verkar vara det som var problemet. Bilen startade plättlätt och laddningslampas var helt släkt :-). Han kollade också till att jordningsflätan satt som den ska. Förhoppningsvis så är det inget mer fel nu och eftersom laddningslampan håller sig svart och alla andra lampor funkar (det gjorde de inte förut). Regulatorn kostade 100 kr så har vi lite tur kommer vi billigt undan ;-)

Pållan fick 1 tim på sig att käka sin em-mat, sedan blev de intagna och Oktawia blev snabbt avborstad. Ville hinna motionera damen innan det blev totalt kolsvart ute. Det fick bli longering och damen var laddad. Skrittade fram genom att promenera i vår gata, då kom grannens 3 hästar farande och Oktawia blev jättespänd, men vi kunde gå vidare. Själva longeringen på vår vändplan gick hyfsat bra med tanke på att grannens 3 hästar stod och glodde på oss och lilla Sabina stod och vrålade i stallet... Oktawia var laddad och när jag sa ordet galopp så for hon iväg i fyrsprång - det var någonting mitt emellan galopp och bocksprång ;-). Men hon var i alla fall lydig och slutade busa när jag ryade på henne. Longerade totalt 20 min utöver fram- och avskrittning. Förhoppningsvis så räcker denna motion så hon är ridbar i morgon.

Eftersom jag inte hann mocka innan intaget så fick pållarna gå ut igen efter avskötseln. De såg lite förvånade ut, men det gick snabbt över ;-).

Kändes lite bakvänt att fixa mockningen sist, men jag behöver ju inte dagsljus för att mocka så det får funka denna turordning också.

När jag var klar med allt i stallet så gosade jag med Prickans bebisar - GUD vad de är söta nu. Knappt man kan slita sig :-O.

Men idag ville de inte alls vara kvar i lådan





Åhej, nästan över kanten....



Eftersom jag hade lådan stod på en kista så lyfte jag ner den på golvet.




Om de tar sig ur lådan nu så ramlar de i alla fall inte och slår sig.


De är också SÅ nyfikna och har fullspan på mig när jag kommer in till dem.




När jag väl kunde slita mig från dess sötnosar så gick jag in en stund. Maken höll på och eldade i vår kamin så i mitt kontor var +25 sköna grader ;-). Fick plocka fram min balansboll för att ha något att sitta på framför datorn, maken har lagt beslag på kontorsfåtöljen och sitter parkerad 1 m framför kaminen ;-)

Nu ska pållarna in och få sin kvällsmat, sedan är det "främmande fågel" på TV som väntar. Får se om jag kan hålla mig vaken under hela programet ;-).

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0