17/4 Fredag - 30 år....

Tänk så fort tiden flyger iväg... när man är 16 år så känns det ju som att 30 år framåt i tiden ligger framme i evigheten ungefär *fniss*. Det är ju så många år så man kan ju inte ens ta till sig hur mycket det är ;-).

Och nu när det förflutit 30 år så känns det inte alls som om det är speciellt länge sedan man var 16 år - det var väl bara för någon vecka sedan *fniss*.

Hur som helst - idag var det den stor Återträffen - klassträff 30 år sedan vi gick ut 9:an i Lekberg. När jag kom hem från jobbet så var det bara att fixa stallet i ett rasande tempo. Var ju också tvungen att förbereda allt kraftfoder och mineraler så maken bara hade att ge pållarna kvällsmaten när det var dags. Blev klar i tid så jag hann fixa iordning mig själv utan att stresa ihjäl och sedan åkte vi och hämtade min kompis gamla klasskompis. Återträffen skulle ske på krogen Harrys och maken körde in oss. Sedan så är det B's make som skulle köra hem oss.

Vi stod där och förstökte hitta vår gamla klasskompisar, men såg inga som verkade bekanta, men så helt plötsligt var det ett par män som kom fram och gav oss stora kramar - tog ett tag innan jag kopplade vem det var jag kramade först, men sedan ramlade poletten ner *fniss*. Allt eftersom anslöt sig fler och fler från vår gamla klass och vi var nog nästan hälften från helaklassen som var där.

Här är gänget från 9B samlat :-)



Mycket prat blev det och hel del mat. Sedan ner 2 trappor och så blev det dans, inte lika lätt att prata pga ljudnivån - tyvärr...

Vid 0.30 så gick taxin hemåt - då fick det räcka för kvällen. Kul hade det varit och pratet om att vi ska försöka få ihop en egen privat fest till sommaren hoppas jag verkligen blir av. Skulle vara jättekul och träffa alla och hinna prata med alla under lite andra former - framför allt när det gäller ljudvolymen ;-).

Så det blev en helkväll på Harrys denna fredagkväll... :-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0