29/4 Onsdag - Ridning

Maken var för ovanlighetens skull laddad att åka iväg till anläggningen så jag kunde rida på bana idag. Han hade t o m förberett trailern redan i går kväll!! När vi kom hem från jobbet så backade han ner bilen direkt till trailern och hakade på den.

Ska man rita kors i taket eller *fniss*.

Snarare var det så att han absolut inte vill åka iväg någonstans i morgon ;-). Utan då får jag allt vackert motionera pållan utan att traila iväg någonstans....


Så det var full fart när vi kom hem. Först fixade vi middag - fiskgryta. Efter maten så gick jag ut och mockade och fixade hästmaten. Maken gjorde ett besök i soffan och tog en titt på insidan av ögonlocken ;-). Strax efter kl 19 var jag i alla fall klar med pållan för avfärd och maken var i alla fall halvvaken ;-).


Idag kom vi alla fall upp i rätt vettig tid till anläggningen. För att inte Otkawia skulle bli stressad av hästar som rusar i sina hagar så valde jag att vara på en annan bana. I hagarna nära den banan går det inga hästar för tillfället. Jag fick i alla fall gå med Oktawia i cirka 20 min innan hon hade glott klart på allt runtomkring henne. Hon var rejält spänd så det tog sin tid idag att få henne lugn. Hon blev ju i alla fall ordentligt framskrittad ;-). Det blåste idag och det var en massa fågelkvitter. När jag sedan började trava pållan så kändes hon ovanligt seg och trött. Fullt ös i hagen idag tro??


Jag fick klämma i rejält med skänklarna för att damen skulle röra på sig och efter 20 min travjobb var jag helt slut ;-)




Men jag red med vanliga tränsbettet idag och det gick bra idag också ;-)



För övrigt så var damen lydig idag. Även om hon var seg, men hon gjorde det hon skulle även om jag fick jobba för det. ;-).

Tränade på lite lösgörande i form av skänkelvikningar, vad lätt det var med tränsbettet istället för hacket ;-).

Innan vi var klara för avskrittning så passade jag på att klättra pållan lite i en kort brant slänt. Lite bra miljöträning också för henne att behöva lämna banan och göra något annat ;-).

Vi var på banan 1 timme totalt, då skrittade jag henne alltså för hand 20 min, travjobb drygt 20 min + lite skritt i jobb och klättringen, 15 min avskrittning. Pållan var i alla fall lugn och tillfreds när vi var klara.

Vi var hemma i vettig tid, strax efter kl 21 - fortfarande ljust ute - skönt! Fixade klart allt i stallet innan jag gick in och tog itu med den delikata uppgifter att fixa räkningarna... alltid lika tråkigt... ;-)

När jag var klar med räkningarna gjorde jag i alla fall något skoj - jag bokade biljetter till cliniken med Kyra Kyrklund till mig och min kompis K. Den cliniken kan man ju bara inte missa :-D

Och för att tillgodose kraven från Nalles fanclub så kommer idag äntligen en bild på en mycket kelsjuk Nalle ;-)



Ni skulle bara höra hur mycket han "brummade" :-)

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: Karin

Kan man inte få en ljudfil på Nalles brummande?!

Nalle på Youtube vore toppen :)

2009-04-30 @ 12:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0