6/4 Måndag - Seg

Har varit oerhört seg hela dagen idag. Men så hade jag också en "jobbig" natt.... jag var på cliniken igen - alltså jag har haft Tibblins clinik i skallen hela natten med mig själv ryttare. Inte nog med att läser hans ord det sista jag gör innan jag somnar... nu hade jag hans röst i mina drömmar också - men djävlar vad bra jag red *asgarv*.

Nåja - det är bara att inse fakta - det är en lång väg att vandra så jag inriktigar mig på att ha kul på vägen ;-). Om jag någonsin blir en duktig ryttare det återstår att se - men att ha kul med min pålla det är viktigt ;-).

På jobbet hade jag fullt upp hela dagen, så jag hann inte känna efter så himla mycket hur trött jag var - jo strax innan en stärkande kopp kaffe vid 14:45 så hade jag en rätt ordentlig dipp. Inte så ovanligt när det gäller mig. Kan ha fullt ös hela dagen på jobbet, men när klockan närmare sig 15 så tar mina krafter slut. Hade iofs då haft fullt ös sedan kl 7.00 så det kanske inte var så himla konstigt.

Det har i alla fall varit ett strålande vårväder och det var varmt och skönt när maken hämtade mig efter jobbet. Vi tog en snabb visit till Willys innan vi åkte hem för att fylla på lite matförråd (mest var det hundmat och kattsand).

När vi kom hem så hade jag en mindre kul grej att göra. Det var min tur att diska och jag hade hela helgen disk kvar eftersom jag var borta hela dagen i går *urk*. Vårt "hembiträde" har tagit ledigt och sköter sina åtagande dåligt över huvud taget ;-).

Så jag tog itu med disken och maken fixade middagen, thaigryta med kykling.  Jag diskade och diskade, maken gjorde små utfykter i huset och var "snäll" och fyllde på diskbänken med disk *morr*. Kan inte för mitt liv förstå hur 2 personer kan få till så mycket disk!!! Fast tittar man på sko och stövelantalet i hallen så är det minst 10 pers som bor i detta huset!!! *fniss*.

Det ska bli SÅ SKÖNT när vi byter ut vår trasiga diskmaskin - om inte annat för mina stackars händer...

Mina fingrar efter en timme i diskbaljan!!!



Roligare kan man ha säger jag bara!!

Oktawia hade idag inplanerad vila och efter disk och mat så fixade jag stallet och hästamaten. Maken fick syssla med typiskt "karlgöra" - nämligen att skifta däck på bilen och trailern.

Sommardäck på!



Maken morrade något om att kameran ska slängas all världens väg! :-o Förstår inte alls vad han menar... ;-)

För övrigt så har jag inte hunnit gjort så mycke mer idag. När jag var klar i stallet så jobbade jag åt Gränsbrytning en stund. Har nu precis plockat in pållarna för kvällen och nu är det bara CSI som väntar sedan är den här dagen slut :-)

Och så en sista sak - Nalle hälsar sin fanclub... Nalle har haft en skön slappar dag idag, mattes väska är en alldeles  utmärkt "madrass" ;-)



Det var allt för idag :-)

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

Fancluben tackar - väskor är bäst!

2009-04-07 @ 09:05:00
Postat av: Lizzie

Jissa vad han gjort mer... markerat på min ryggsäck... :-( Stinker hankatt i mitt klädskåp på jobbet urk.

2009-04-07 @ 14:23:02
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0