17/8 Måndag - Skrittur i solen

Det såg inte så lysande ut på fm idag. Regnet skvalade ner och solen lös med sin frånvar. Planen var att skritta ut på pållan, men så som väder var så blev funderingarna allt starkare på att ta en tur till ridhuset.

Under em satt jag instängd på ett kontor och jobbade med PM:et till kursen e-Government tillsammans men en kurskamrat. När vi var klara för dagen och maken hämtade mig på stan kl 16 - ja, då såg ju vädret riktigt lovande ut :-).

Full fart hemåt. Under tiden som maken fixade maten så mockade jag. Hade kontakt med I och vi kom överens om att träffas hos henne kl 18 för en skrittur innan hennes ridlektion kl 19. Käkade mat på rekordfart. Gjorde iordning pållan på rekordfart trots att damen hade lera över hela sig. Var bara riktigt noga över sadelläget, resten blev hjälpligt renborstat.

Maken följde med på sin järnhäst bort till I - har cirka 1,5 km till henne och det blåste rejält ute så det kändes bra att han följde med. Pållan kan ju vara löljligt tittig om det vill sig.

Kom fram till I och hennes pålle M på utsatt tid. Maken kunde cykla hemåt till sin stora glädje ;-). I och jag tog en skrittur över gärderna upp till Latorp och banvallen tillbaka. Visst det blåste, men det var varmt ute och solen sken. Kunde rida i kortärmat utan att frysa. En hur skön skrittur som helst :-). Oktawia tyckte det var vansinnigt läskigt vid ridskolan och vid en vägmaskin vid banvallen så det var tur att pållen M knatade på före oss. Jag och pållan hade aldrig kommit någonstans annars ;-).

I skulle rida lektion på grannens sandbana, så där klev jag av och så blev det skritt för hand de sista 10 min hem. Men totalt var vi ute cirka en timme och Oktawia var lite trött när vi kom hem igen. Gäspade säkert 10 gånger under tiden som jag ryktade henne. Eftersom jag hade så bråttom med borstningen innan ridturen så tog jag ordentig tid på efteråt. Damen fick också massage och det tyckte hon var skönt. På med lite liniment på bakknäna och så in med pållan i sin box + lite hö. Lilla Biancka blev avborstad och sedan gick hon och jag på en promenad. Det är hög tid att börja göra lite småsaker med den lilla fröken. Så idag blev det liten promenad ToR till vår brevlåda. Det tog cirka 10 min och på hemvägen så visade det sig att det verkligen är dags att sätta upp gränsera för den lilla fröken. Bianca började nämligen testa för fullt hur långt hon kunde gå. Hon slängde med huvudet, hon försökte springa över mig... hi hi - jag är nog tyngre än henne *fniss*. Till sist så försökte hon stegra sig och klättra på min rygg... men se det gick inte hem! Fröken blev snabbt nertagen på jorden och fick sig en lektion i vem som bestämmer... nu är ju shettisar envisa - Bianca är ju inget undantag ;-). Men... jag är också VÄLDIGT envis.... Bara för att Bianca är liten och söt så får man ju faktiskt inte bete sig hur som helst ;-). Blir nog till att promenera med henne några gånger i veckan, inga långa stunder, men bara för att lära henne från början hur hon ska bete sig.

Eftersom jag satte fullt ös i stallet direkt när vi kom hem från jobbet så blev jag klar lite tidigare. Kl 20 så gick jag in och gjorde något som jag är dålig på att underhålla...

Mina naglar har växt rejält under sommaren - alltså dags för manikyr  :-D. Har inte målat naglarna på evigheter, men ikväll blev det äntligen av. Målade med french maniqure en svag nyas med lite skimmer i. Nu hoppas jag naglarna håller ett tag ;-)

Nymanikyrade naglar!



När jag var klar och allt torkat så var det dags för pållarna att få sin kvällsmat och nattas. Blev lagom klar tills det att CSI NY började så det har jag tittat på nu. Lagom avslut för denna kväll.

Nu ska vovvarna rastas en sista omgång - sedan är dags att uppsöka sängen :-).

Kom på en sak - idag är det 3 år sedan jag köpte Oktawia - jisses vad tiden går fort :-O

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0