18/8 Tisdag - Ingen vilodag

Idag har det verkligen varit fullt ös från morgon till kväll... ;-)

Var på jobbet 7.00 - jobbade intensivt med korrekturskrivning av vårt PM, hann fika med mina arbetskamrater innan det blev dags att åka iväg till min kurskamrat för att jobba vidare med slutsats och diskusison i vårt PM. Vi slet sedan hårt med PM:et - lyckades hålla oss till vår uppgift också, och inte börja fladdra runt och snacka en massa annat *fniss*. Vi blev klara med PM:et på em och kunde påbörja bildspelet till vår redovisning. När kl var 16 så var jag helt färdiga mentalt. Att det ska vara så jobbigt att använda hjärnan *fniss*. Har kvar att fila på när det gäller bildspelet så vi ska fortsätta i morgon fm, det borde räcka för att vi ska bli klara :-).

Maken och jag åkte raka vägen hem. Jag slängde i mig lite fil och müsli och sedan åkte jag iväg och plockade upp Pysseltrollet. Vi for sedan till Kumla för att besöka en liten rolig butik som säljer pysselgrejjer med inriktning på scrapbooking. Jag har aldrig varit där tidigare och det fanns HUR mycket som helst med roliga prylar :-D. Hittade lite roliga gnuggbokstäver, billiga färgdynor och en söt liten stämplen. Hm, nu måste jag nog göra lite kort... ;-)



På vägen hem så blev det lite fika hos Pysseltrollet. Fick kolla igenom hennes stämpelsamling - som är mycket större än min ;-).

Innan jag åkte hem så blev det ett snabbt stopp hos min kompis C och hennes stall för att lämna av ett par Oriflamekataloger. En stunds hästprat och sedan full fart hemmåt. Väl hemma så väntade ju stallet och två stycken omockade boxar. Jag hade försökt med intensiv tankeöverföring, få maken till att mocka hästarnas boxar. Tyvärr så hade han inte sin "mottagare" inställd på rätt frekvens ;-). Han hade bara haft gräsklippning i skallen....

Bara att byta om, fylla på vattendunkarna och så full fart ut till stallet. Tog en timme att mocka, fixa höpåsar, sopa stallgången, skura vattenhinkar, fylla på vatten - både inne och ute. När jag var klar var det alltså dags att plocka in pållarna för kvällen....  tror ni det var några pållan som ville komma in.... näe.... kl 21.30 så började det skymma rejält och maken fick dra på sig kläder och hjälpa till. Hästarna stod och tryckte längst nere i hagen på andra sidan kulle vi bor på. Han fick gå in i hagen och mota upp pållarna till stallet - då kom de i full fart. Oktawia lite lätt indignerad över att ha blivit motad på - alltså tjurig och ville inte bli infångad. När jag då totalt struntade i Otkawia och i stället visade intresse för Bianca... då kom minsann Oktawia med spetsade öron och vill gärna bli infångad ;-).

In med pållarna i boxarna, snabb koll av dem båda, sedan mat och släckt i stallet för natten.

Äntligen dags att pusta ut ;-). Ska nog kolla lite på nyheterna för att varva ner innan det är dags att sova ;-).

Roligare än så här blev inte dagen!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0