2/8 Söndag - Slut på semestern

Nu är alltså semestern slut - åter till jobbet i morgon - men det ska bara bli kul :-). Det verkade också som om kroppen börjat ställa in sig på jobbet för jag vaknade 6.00 - hur pigg som helst. Eller också så var det den enkla orsaken som att jag vaknade av en fruktansvärd halsonda. Försökte svälja - men halsen hur tjock som helst. Kl 6.30 gav jag upp och insåg att det var lika bra att kliva upp.

Halsen blev inte bättre trots kaffe.... *morr* Jag hatar verkligen att ha ont i halsen....  Framför allt så har jag inte TID att vara sjuk...

Jag chockade i alla fall maken genom att servera honom kaffe vid sängen - kl 7.30 *fniss*. Han hade lite svårt att vakna.... Men vid 9 hade han i alla fall kvicknat till och vi körde igång med köket - som vanligt...

Idag har äntligen slutskivan vid fläktskåpet och krönlisten kommit på plats. Jag börjar tycka att program som "äntligen hemma" är falsk marknadsföring - det borde TYDLIGT framgå i programmet hur långt tid varje moment tar när amatörer ska göra jobb själva. Trots att vi har utrustning och allt material hemma så tar det hur lång tid som helst att mäta - kolla om det passar - eventuellt justera - mäta igen - montera på plats.

Det tog 5 timmar att få en slutskiva och krönlisten på plats..... *suck*.  Men det blir bra med krönlisten - när vi får ork att fixa taket - det är en annan femma ;-)



Under tiden som jag och maken slet - mer eller mindre högljutt visa perioder *harkel* så var Minna i köket - hon har lagt beslag på en plats i soffan och där har hon varit hela dagen. Hon är inte så stressad längre och kan tänka sig att leka lite ;-)



När klockan var 15 så behövde vi en rejält paus från köksjobbet. Maken tog bilen och Lillan och försvann till skogs ett par timmar. Jag tog en kopp kaffe och en bok och satte mig i trädgården och läste. Det var en rätt skön tillvaro ;-).

Maken var hemma igen vid 17-snåret och hade rätt mycket kantareller med sig... :-)



Men innan han fick börja mumsa på dessa så var det dags att fortsätta med köket - dock käkade vi mat först :-). Energi behövs om vi inte ska slå ihjäl varandra *fniss*.

Det som var kvar att göra var att kakla upp väggen brevid fläktskåpet. Inte så stor yta, men rätt många kakelskivor att dela. Och så denna stege att klättra upp och ner för - trångt och eländigt... Maken knäppte en bild på mig när jag trycker dit kakelplattor. Han tyckte det behövs bildbevis på att jag faktiskt gör något ;-)



Efter 1,5 timme var vi äntligen klara - 23 kakelskivor blev det - nu ska det torka och så är det bara fogningen kvar. Slutet närmar sig ;-).



Kl 19.30 var vi färdiga. Kl 19.40 var jag ombytt och ute i stallet :-). För att tänka på något annat och se något annat denna ljuvliga kväll så var det en liten uteritt med pållan som gällde. Dock var jag grymt trött och ont över allt. Halsondan hade blivit värre och nu kände jag av nacke och handleder också. Jag vill verkligen INTE bli sjuk *snyft*.

Det fick bli en stilla skrittur - det behövde både pållan och jag. Maken följde med och hade med sig Lexi som också behövde ha en promenad.

Det var helt underbart att komma ut. Helt vindstilla. Solen sken, lagom varmt, mycket flugor och mygg var det. Så länge jag slipper bromsen står jag ut med alla andra insekter ;-)

Oktawia tyckte det var hur skönt som helst att ge sig ut på en liten skrittur. Första 20 min var det skritt på lång tygel, sedan så vände vi och det var faktiskt lika underbart som det ser ut :-)



På hemvägen jobbade jag damen lite i skritten, tränade på början till öppna och idag så var damen på bra humör. Gick jättebra att ställa henne i nacken, både åt höger och vänster. När jag sedan sänkte knät på innersidan så spårade hon precis lagomt. Göra halt genom att spänna magmusklerna funkade finfint - i skritt i alla fall *fniss*.

Vi var ute 40 min och det var precis lagomt. Oktawia var också jätteduktig när vi red förbi grannens hästar - de kom rusandes men hon bara tittade lite på dem - blev inte det minsta spänd. Så skönt att man kan rida förbi grannen utan att sitta på en halvhysterisk donna ;-).

Väl hemma blev det rykt och sedan mat för pållarna. Var klar 21.15 i stallet - blev inte så sent som jag befarat och det var skönt för hjärnan att slippa se köket ett tag *fniss*.

Nu ska jag i alla fall förpassa mig till sängen. Har förberett jobbväskan och kläder - så det är bara att se till att man inte blir sjukare. Ska förebygga med halstabletter och honungsvatten ;-).

En lite hälsning från Minna - hon trivs bra i vårt kök i alla fall!



Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0