4/8 Tisdag - Plastparty

Full fart direkt hem efter jobbet idag. Maken hade fixat maten - pasta med räkor - mums. Allra bäst är ju att bara kunna sätta sig och käka ;-). Efter maten så var stallet nästa, fixade klart mockning och vatten i ett rätt OK tempo med tanke på  hur kvalmigt och tryckande det var ute. Under tiden som jag mockade så tvättade maken bilen - det var välbehövligt ;-).

Jag hade fått en inbjudan till ett platsparty - Tuppeware - och då kunde jag ju inte åka bort i lortig bil *fniss*.

Så strax efter kl 18 gav jag mig iväg. Stallet var klart, maten fixad och M2 skulle strax komma för att rida ut en sväng på Oktawia. Ingen fara att lämna hemmet alltså - och maken verkade lika glad att slippa se mig... undrar varför *fniss*.

Jag åkte alltså till Pysseltrollet för att gå på ett platsparty - det är ungefär 15 år sedan jag varit på ett plastparty :-O. Köpt strösaker genom arbetskamrater men inte bevistat ett paryki IRL. Så det skulle bli kul.

Jag har jättemycket Tuppeware - hela mitt skafferi består av modulentburkar, för att inte tala om hur mycket frysburkar osv som jag har. Handlade väldigt mycket under slutet av 80-talet och början av 90-talet. Det jag har är hur bra som helst och i princip outslitligt :-).

Men det var jättekul att gå på plastpartyt - det har hänt en hel del vad gäller färger och produkter. Fastnade för en fiffig behållare för iskuber som jag gillade. Dessutom rätt OK pris, vilket aldrig är fel. Och så beställde jag en smörgåslåda som det var rea på - hoppas att den inte är slut bara...

Det som också var kul var att Tuppewareförsäljaren idag är samma som jag köpt alla mina andra gamla Tuppewareprodukter av - hon var alltså ny i gamet då och hållit på i drygt 20 år!!!!

Efter partyt blev det gott fika och den som uppskattade alla godsaker Pysseltrollet bjöd på - det var Stina det.

Här är en vovve som vet hur man "tigger" med lite stil ;-)



Det slank nog ner både det ena och det andra till det lilla söta monstret ;-)

Vid 20.30 var det dags att åka hemåt och jag hann hem så jag hann prata en sväng med M2. Hon var också snäll och borstade lilla Bianca - det uppskattades av den lilla fröken :-). Ridturen hade gått bra, hon hade haft sällskap av I på M och Oktawia hade varit hur lugn som helst. Känns lite trött och jag funderar på om det är dags att öka på maten lite. Tror nog hon behöver ha lite mer hö i hagen. De testade galopp på ett gärde, men Oktawia ville inte galoppera - inte så tjurig - utan bara bröt av efter ett par språng. 

Förhoppningsvis blir hon lite piggare nu när de sover inne på nätterna, annars får vi se vad vi kan hitta på.... Visst är det bra att damen blivit kolugn - men hon behöver ju inte förvandlas till värsta segproppen *fniss*. Framåtbjudning vill jag ha - men en lugn häst ;-)

När hästarna var matade för natten så satte maken och jag fart. 3 små ynka kakelskivor fattades närmast vedspisen - de fixades rätt fort. Så nu är ALL kakling klar :-). I morgon får Oktawia vila och jag ska foga allt som är kvar - sen är det inte mycket kvar :-).

Lilla Minna som jag tog in i lördags kväll, har börjat finna sig till rätta. Busar och vågar gå ner på golvet. Hon har hittat matskålen kan man lugnt säga - vilket matvrak :-O



Däremot har hon inte hittat sandlådan trots att vi har 3 st står utställda på lite olika ställen i huset. 2 på övervåningen - dit vågar hon inte gå ännu och så 1 i badrummet, och antagligen har hon inte vågat sig dit heller. Förhoppningsvis så funkar den biten också snart.

Så - det var min kväll. Dagen på jobbet gick bra också ;-), men nu är det sängen som väntar!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0