10/12 Torsdag - Nya tag i ridhuset

På Oktawias schema stod idag en tur in till ÖFK för lite motion med M2 som ryttare. Eftersom jag käkade lunch ute idag så var jag inte speciellt hungrig när jag kom hem, utan det räckte med lite fil och müsli. Sedan var jag redo att ta itu med mockning och övrigt pyssel i stallet. Lika bra var väl det - för maken var riktigt asgrinig så inne gick inte att vara *suck*.

M2 kom strax efter kl 19 och då var jag klar med stallsysslorna, plus att jag även hade hunnit borsta av Bianca. Jag fick idag klippa av Biancas svans - det är egentligen absolut förbjudet på en shettis... men vad göra när den var så lång så 1 dm släpade runt i backen... Funkar inge bra i skitvädret. För övrigt tyckte Bianca det var jättemysigt att bli ordentlig borstad och ville helst gosa med matte och vi hann med det också mellan varven ;-).

Sedan blev Oktawia iordninggjord för en tur in till ridhuset. Idag så lastade M2 och det funkade även jättebra för henne att gå in med pållan, sedan gå ut bakåt, stänga för och sedan gå runt och knäppa fast damen. Så skönt - knappt man tror att det är sant. Funkar också jättebra att låta pållan backa ut själv. Hon backar ut hyfsat kontrollerat och ta tag i grimskaftet när hon kommer ut funkar utan problem :-).

M2 red ett dressyrpass idag och Oktawai var som vanligt. Lite motvalls och stelopererad i sin vänstra sida. Det var ytterligare ett ekipage inne i på privatdelen - de red lektion och när den var klar så fick M2 lite hjälp för att komma tillrätta med pållans stelhet. Det tog inte många minuter, men helt plötsligt så var bogarna på plats och damen gick helt plötsligt hur lösgjort och fint som helst. M2 såg väldigt nöjd ut ;-). Kanonbra att hon fick lite tips på hur man ska komma tillrätta med de där bogarna som lever sitt eget liv - utan att det ska bli en evig kamp med Oktawia... små enkla medel funkar ju oftast bäst ;-).

Till sist så var M2 och pållan klara med kvällens motionspass och jag gick runt och plockade bajs när de skrittade av. Jag höll på att förfrysa mina fötter så det var skönt att röra på sig. Sedan gick färden hemåt och pållan fick sin vanliga omskötsel innan kvällsmaten serverades. Nu ska jag själv ta en varm dusch så jag får upp värmen ;-).

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0