20/12 Söndag - 4:e advent

Sista söndagen innan julafton... nu har verkligen tiden gått fort!! Är i alla fall klar med atta julklappar förutom en till som maken ska få, har ju några dagar till på mig att fixa den ;-).

Annars så var det en tämligen seg start idag efter gårdagens glöggkalas hos grannen ;-). Vi var nog hemma vid 1-snåret - TROR jag *harkel*. Maken med rejält med glögg och wiskey i båda benen...

Det var i alla fall jag som fick ta mig ur sängen vid 8 på morgonen för att gå ut släppa ut pållarna och server dem fruktost. Jag gick sedan och la mig igen eftersom jag var allt annat än pigg... vaknade till liv igen vid 12-snåret :-O Så länge kommer jag inte ihåg när jag sov till sist.

Jag mådde i alla fall bra, och efter lite och men så fick jag upp maken också så vi kunde äta lite sen frukost - typ lunch ;-).

Det var idag inte så himla kallt, cirka -5 grader, så idag kunde jag mocka och fixa stallet utan att frysa allt för mycket. Hästarnas vattenhinkar blir ju frysta hur som helst, så de får jag ställa i sadelkammaren under dagen så de tinar. Ute blev de serverade ljummet vatten och då dricker de mycket på en gång.

När jag var klar med mockning osv så gick jag in och tog itu med kaoset på mitt skrivbord. Nu är jag klar med alla julkorten - alltså dags att städa undan allt pyssel och papper jag hade låg i en hög. Dessutom väl uppblandat med katthår!! Vissa katter tycker ju att det är trevligt att ha en massa prylar att ligga och sova på - borde inte vara så bekvämt, men men... katter är ju säregna djur... ;-).

Det tog en stund att grejja ordning i mitt kontor, och efteråt så fortsatte anfallet med lite städlust så det var bara att fortsätta. Maken kvicknade till så pass mycket att han orkade dammsuga, vilket var välbehövligt. Jag moppade sedan golven och fixade toaletterna.

Skönt att få golven rena, även om det nu är snö ute och alltså inte blir lerigt överallt så istället löper Lexi. Tyvärr så funkar det inte med löpskydd på den fröken. Det får sitta kvar i typ 2 sekunder... snabbt som ögat sliter hon bort det *suck*. Hon har ju också svårt att vara stilla... så golvet var i behov av moppning. Nu är hon i slutet av sin löpperiod, alltså kladdar hon inte ner lika mycket längre.

Jag fixade sedan ordning lite middag, korvgryta med wokgrönsaker och couscous - smaskens med mat. Och efter middagen så fortsatt anfallet med att grejja hemma. Har ju inte hunnit fixa med julgardiner osv, men nu blev det i alla fall fixat i köket. Och lite mer julstämning blev det efter gardinbyte och lite annat piff i köket. Alltid något.

Maken förpassade sig till soffan igen - fortfarande trött ;-). Jag hade en date med strykjärnet och fixade undan stryktvätten innan nästa omgång med stryktvätt kommer...

Lagom när jag sedan skulle sätta mig och slösurfa en stund framför datorn innan vi skulle kolla på en engelsk deckare på 9:an så ringer telefonen...

Istället för en lugn hemmakväll framför TV:n så blev det lite totalt kaos.... svärfar hade blivit dålig och fått åka ambulans in till sjukhuset. Inte något jätteallvarligt, men totalförvirrad!!! Svägerskan var kvar hos svärmor så hon slapp vara hemma själv. Maken och jag åkte hastigt och lustigt in till stan för att möta upp inne på Akuten. Så himla kul är det ju inte att sitta på akuten, och är man då ensam så är det ju ännu värre.

Så makens pappa blev glad när vi dök upp och höll honom sällskap. Fick vänta i ungefär 2 timmar innan vi fick besked vad som skulle hända - rätt fort med tanke på att vi var på akuten ;-). Svärfar har hög feber och infektionsparametrarna var höga - så han fick vara kvar för att ta mera prover och kolla upp vad han har för infektion. Infektionen och febern förklarar också varför han var så förvirrad. Vi kunde i alla fall åka hem och veta att han var i gott förvar och så får vi kolla upp i morgon när han får komma hem osv.

Vi var rejält trötta när vi kom hem, även om inte klockan var mer än 23 - men det var väl inte på akuten vi hade räknat med att tillbringa söndagskvällen. Tur att det inte var värre i alla fall.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0