9/12 Onsdag - Julbord!

Idag var det fullt ös - medvetslös på jobbet fram till kl 14.45 när jag flexade ut för att åka hem tidigare. Kl 17.00 så skulle jag vara tillbaka i stan för att gå på julbord med jobbet. Eftersom jag då är hästägare så var det bara att åka hem och mocka, fixa vatten och hästmat i ett rasande tempo. In med mig själv i duchsen och så på med lite snygga kläder för att vara representabel bland min arbetskamrater - totalt skulle vi bli 157 st!!!

När jag i augusti bestämde mig för att sluta äta godis och kaffebröd och för övrigt hålla koll på vad jag stoppar i min mun. Då vägde jag 106 kg - alldeles för tok för mycket för min ringa längd på 165 cm. Hade alltså ett BMI som närmade sig 40 = totalt livsfarligt.

Jag satte som mål att till julafton - då skulle jag komma i mitt mörkröda Laura Ashley-klänning, ett mörkrött sammetsfodral som är hur snyggt som helst....

De som träffar mig nu och som inte sett mig sedan i somras - de ser ju skillnad - även om de inte kanske ser exakt hur otroligt mycket jag gått ner hittills... ;-)

De som träffar mig varje dag kommer nog inte exakt ihåg hur himla fet jag var ;-)

Hur som helst, här kommer i alla fall en liten bild som en påminnelse om jag såg ut för 6 månader sedan...



Här har jag klädstorlek 52!!!

För drygt en vecka sedan nådde jag målet som jag satte upp i höstas - att komma i det mörkröda sammetsfodralet. Och vad mer passande kan man inte ta på sig när man ska ut och käka julbord ;-)

Lizzie idag, storlek 44/46 och 85 kg!!! Obs! Innan julbordet *fniss*



Jag har minskat 22 cm i omkrets!!! :-O Bara 17 kg kvar till ett normalt BMI ;-)

Nu är jag i alla fall hemkommen efter kvällens julbord - mätt och belåten ;-). Eftersom jag minskat min magsäck så blir jag ju mätt på mindre portioner och jag valde att äta det som jag gillar bäst, lax, sill, julskinka och lite jansons frestelse. Avslutade det hela med lite grönmögelost, men skippade de söta desserterna helt och hållet. Framför allt så blev jag proppmätt, men jag var inte heller nåt sötsugen!

Nu är jag däremot rejält törstig... men det är ju sillen ;-). I morgon är det åter en vanlig dag där jag räknar mina kalorier som jag brukar göra ;-). Målet för resten av december är att stå stilla. Sedan blir det nya tag med viktresan...

Jag har i alla fall haft en trevlig kväll och det var kul att få känna sig lite snygg :-D

Nu är stallkläderna på igen och jag ska ut och plocka in mina pållar för kvällen. Sedan blir det TV:n och serien "Morden".

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken skillnad!!!! :-o

2009-12-09 @ 22:55:55
Postat av: Lizzie

Visst är det ;-). Måste komma och hälsa på nån dag - så du får se IRL ;-)

2009-12-10 @ 07:22:56
URL: http://stallkartorp.blogg.se/
Postat av: Mirja

Snygg!! :-)

2009-12-10 @ 08:09:57
Postat av: Lizzie

Mirja: Tack! Det behöver jag höra ;-)

2009-12-10 @ 08:31:05
URL: http://stallkartorp.blogg.se/
Postat av: Malin

Jo, ett besök skulle inte vara fel! Du ser ju superbra ut!!!

2009-12-10 @ 12:36:08
Postat av: Lizzie

Malin: Tack! (rodnar)

2009-12-10 @ 17:34:50
URL: http://stallkartorp.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken puma!

2009-12-11 @ 08:10:35
Postat av: Lizzie

Marie: Ha ha! Tack för det! ;-)

2009-12-11 @ 08:19:04
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0