13/1 Tisdag - fortsatt blåsigt

På morgonen så tyckte inte vi att det blåste så farligt, alltså kom vi (jag och maken) överens om att det nog gick att åka till ridhuset med häst och trailer idag. Så fan heller! Det blåste total storm är vi kom hem och jag törs helt enkelt inte ge mig ut med enaxlad trailer när det blåser allt för mycket. Även om vi inte har långt till ridhuset så är sträckan fullt tillräcklig att risken för att flyga av vägen finns där. Jag hade tänkt åka iväg och tömköra ett lättare pass, men vi får se vad som händer i morgon. Oktawia är i alla fall inte i full gång så det får bli som det bli. Bara att anpassa motionspassen till vad hon orkar när vi väl kommer iväg. Att ge sig ut med hästen i kolmörkret och blåsten var inte heller att tänka på - är ju inte självmordsbenägen ;-).

Istället hann jag med att sitta och slösurfa en sväng och ha en sällskapssjuk Nalle vid tangentbordet.



Han försöker så gott han kan att ligga PÅ tangentbordet. Och de där lurviga tassarna använder han för att undersöka mitt ansikte - på nätterna!

Jag hann också prata med en kompis i telefon - dåligt med den varan annars ;-) - innan det var dags att gå ut och fixa stallet. Vinden tjöt runt stallknuten så det kändes som om jag nästan blev helt lomhörd. Det är helt otroligt vilket oväsen en storm kan föra :-O! När jag var klar med mockning och maten till pållarna så fick de komma in. De stod bakom stalldörren och väntade ;-). Himla skönt och praktiskt så man slipper klafsa ut i lera och leta efter dem i mörkret. Idag var det Oktawia som hade gjort en djupdykning ner i leran. Dock har hon ju täcke på sig, men jag var tvungen att borsta bort ett tjockt torkat lager med lera innan jag tog av henne det. I stallet var det +6 grader så pållarna klarar sig utan innertäcke. Båda två är ju oklippta och även om Sabina har enorm päls så har även Oktawia rätt tjock vinterpäls om inte lika lång som Sabina. Eftersom Oktawia har täcke på sig i princip dygnet runt under vinterhalvåret, skönt för Oktawia att stå utan täcke och lufta pälsen över natten när det finns möjlighet.

Efter avborstning av pållarna så fixade jag och maken minibyrån vi köpte i helgen. Jag ska ha minibyrån i sovrummet och ha smycken, smink  och småpryttlar i. Sånt som jag numera inte kan ha ligga PÅ bordet för lilla Nalle ska leka med allt som rör sig...

En timme tog det att montera ihop en liten minibyrå, jag höll i och maken skruvade/spikade :-)



Jag har också ikväll hunnit måla den lilla byrån. Med god hjälp av Nalle... att jag hade en egen pensel förstod han inte riktigt utan helt plötsligt så var det en tass framme och "hjälpte till".

Till sist så tröttnade han på att "hjälpa till", men med i smeten - det ska han vara ;-)



Måste ju hålla koll på läget och se vad som händer, tycker Nallebus... ;-)

Nu är det i alla fall dags för att uppsöka sängen. Får nog sova med huvudet under täcket också... Nalle ska ju tassa runt i sängen och helst ligga på mitt ansikte och tassa på mina ögonfransar... Man får ju vara glad att han inte använder klorna utan bara pillar lite försiktigt med sina lurviga små tassar ;-)

Godnatt!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

Nalle får nog snart tillägget marodör :) ??!

Han verkar i alla fall ha fullt upp!

2009-01-13 @ 22:40:54
Postat av: Lizzie

Fullt upp är ordet ;-)

2009-01-14 @ 07:41:58
URL: http://stallkartorp.blogg.se/
Postat av: malin

Han ser ju så nöjd ut hela tiden den där lilla sötnosen!!!!

2009-01-14 @ 10:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0