16/1 Fredag - Äntligen

Äntligen så var det fredag :-). Idag var jag lite "fredagstrött" på jobbet, men faktiskt mest på fm, piggnade till frampå em. Lite konstigt, för det borde ju vara tvärtom ;-).

Maken och jag åkte och handlade lite mat till helgen innan vi åkte hemåt. Tog en tur till Granngården också eftersom jag behövde få hem foderkalk. Använder kalken både till att ge hästarna och att lägga i spånbädden i hästarnas box. Binder ammoniakångorna så hästarna slipper må dåligt.

Idag hade min leverans av Orilfamevaror kommit. Det är rena julafton varje gång jag får en leverans med varor. Det är nog det som är roligast med att sälja Oriflame, att få hem sin låda med varor, packa upp, kolla igenom de demoprodukter jag beställt till mig själv och sist men inte minst - kolla nästkommande katalog och Inside för att se vilka demoprodukter som är på gång :-).  Det är lika roligt varje gång ;-).

Hade en lite halvstor beställning denna gången



Naturligtvis så ska Nalle vara med mitt i smeten ;-)

Nalle är helt övertygad om att kameran enkom är till för hans skull :-)



När jag plockat klart med Oriflamevarorna och packat undan allt som ska ut till mina kunder (måste gömma allt så inte Nalle kommer dragandes med nåt *harkel*.). Så var det dags att ta iut med stallet. Tyckte det var kallare än de -5 graderna som stod på termometern, men till sist så var jag klar med mockning, fix av mat, rengöring av vattenhinkar osv. Prickan gick ut en sväng ur sadelkammaren, men var snart tillbaka in i sadelkammaren. Det var för kallt ute ;-). Jag var lite lätt sönderfrusen när jag kom in, men maken eldade ordentligt i kaminerna så i mitt kontor var det 24 grader varmt :-).

Nu var det frågan om jag skulle roa mig med att sitta vid datorn en stund, eller ta itu med jättedisken som var min sak att ta reda på. Det var helt enkelt min tur att diska... Efter lite funderande på om jag ville ha kvar jättedisken tills i morgon bitti så insåg jag att jag inte alls hade någon lust att börja lördagen med att då ta hand om en disk som antagligen också blivit ännu större. Alltså tog jag itu med disken och det tog faktiskt inte så lång tid. Efter 45 min var köket riktigt anständigt :-). Kändes faktiskt riktigt skönt att få det gjort.

Nu kunde jag sätta mig framför datorn med gott samvete ;-). Började med att gå igenom filmerna från gårdagens besök i ridhuset. Det var en rolig historia... Maken brukar filma, men igår skulle jag filma och mest lyckats filma sanden i ridhuset *fniss*. Vadå trycka av när man inte ska spela in längre ;-). Men det fanns två små korta snuttar om typ 10 sek vardera när Oktawia travar över ett par bommar. De blev rätt OK. Dock tycker Oktawia att det var himla skumt att ha bommarna en bit upp från marken. Hon var ju tvungen att se sig för ;-).

Trav lös i ridhuset över bommar i hö varv

Trav lös i ridhuset över bommar i vä varv

Jag har också en film som jag funderar på om jag ska kalla "bakom kulisserna". Uppenbarligen tryckt på "rec" av misstag - det enda som syns är sand, sand och åter sand, men man hör mig och maken VÄLDIGT bra. Jag försöker få fart på hästen, samtidigt som jag instruerar vad maken ska göra. Något han inte tycker är allt för roligt och muttrar rätt bra. Allra roligast blir det när han tar över kameran utan att märka att den är påslagen och forsätter att muttra/gnälla. När jag lyssnade igenom filmen så skrattade jag så jag grät.

Jag får inte lägga upp den filmen för maken... tyvärr...

Jag har också hunnit roa mig med att uppdatera min Oriflamehemsida - vilket var VÄLDIGT länge sedan jag gjorde sist. Hälfen av mina produkttips var inaktuella då produkterna har uppdaterats till en ny version. Så jag hade en del att lägga till och ändra. Ska försöka ta mig tid att lite oftare uppdatera den sidan och hålla den aktuell.

För er som vill titta närmare på den kan gå in här och läsa mera.

Naturligtvis så har samtidigt haft fullt sjå att hålla rätt på Nalle. Han har ju en förmåga att "hjälpa till" med att trycka på tangenterna. Helst just den knappen så att allt blir raderat och jag får börja om från början *morr*. Inte har han nöjt sig med att hänga över axeln, nä då - det är mina händer som är intressanta *suck*. Och USB-sladdarna till videokamera och digitalkamera. Inte så bra om vassa små katttänder gnager på dessa...

Just nu så ligger han brevid mig här på skrivbordet, han riktigt letar efter nåt att få sätta tänderna/tassarna i det lilla busfröt ;-)



Det är allt tur att han är så himla charmig. Maken påstår att Nalle kan hitta på vad som helst utan att matte blir allt för arg...*fniss*. Visst kommer man långt med att vara charmig ;-).

Nu ska jag i alla fall slita mig från datorn och se om maken har någon film vi kan kolla på. Hästarna ska snart plockas in för kvällen, men i övrigt så ska vi ta det lugnt :-).

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0