7/1 Onsdag - Frusen...

Det gick bra att kliva upp 2 timmar tidigare än vad jag gjort på mornarna de senaste 14 dagarna. Det var inte så fasligt kallt heller, cirka -5 grader, så det kändes som om det inte skulle bli så fasligt med kylan.

På jobbet hade jag en liten trevlig posthög att ta hand om - bara att kavla upp ärmarna och börja jobba  med andra ord ;-). Efter tag så började jag fundera på om jag blivit bortskämd med att sitta i samma rum som en gjutjärnskamin - för det var fasligt vad kallt det var på mitt kontor. Det visade sig att det var något fel på värmen och att fastighetsförvaltaren var kontaktad. Vi hade 16 grader hela dagen på jobbet  och det kan jag säga - det är i det kallaste laget när man sitter stilla framför en dator. Försökte värma mig med kaffe eller te hur många gånger som helst, men det hjälpte bara för stunden. Efter lunch var det bara att krypa till korset - på med ytterjackan! Kändes lite konstigt att sitta framför burken och jobba med ytterjackan på sig. En kollega hade t o m mössan på sig så det var inte bara jag som frös. Värmen kom aldrig igång så när arbetsdagen väl var slut så var jag frusen ända in i märgen... *burr*.

Maken kom och hämtade mig vid mitt jobb och bilen hade hunnit blivit uppvärmd som tur var. Mitt paket från Ellos låg på Posten så det blev raka spåret dit för att lösa ut mina kläder :-). Alltid lika spännande och se om det är så som man förväntade det sig eller om det bara är att skicka tillbaka.

När vi kom hem så började maken med maten och jag packade upp mitt paket på en gång. Allt föll mig i smaken, även om de stickade tröjorna kunde vara liiite tjockare - kan ju bero på att jag fortfarande var frusen...

En liten uppdatering av min garderob



3 stickade jumprar, 1 topp, 1 par vida bruna byxor, 2-pack trosor, pyjamas och...

En Jacka



Så nöjd över att det fanns kvar en LÅNG jacka på rean, den blev jättebra :-).

Maken tyckte allt passade bra (manekängande för honom försås) utom min pyjamas - den vita saken med röda prickar. Lite volangkant runt hals, ärmmuddar och fotmuddar. Jag tyckte den var hur söt som helst - men jag tror maken kanske fördragit något helt annat *fniss*. Men det är svårt att kombinera sexig pyjamas med en varm och funktionell ;-).

När jag var klar med provande - maten var fortfarande inte klar - så fixade jag stallet. Mockade i ett rasande tempo för att hålla värmen uppe. Blåste isvind ute så det var skönt att det inte blåste i stallet. Fick ta med mig pållarnas vattenhinkar in för maken hade glömt bort att ställa in dem i sadelkammaren i morse - alltså var de totalt bottenfrysta! De fick stå framför kaminen för att tina snabbt - en som tyckte det var jättespännande var förstås lilla Nalle ;-).

Ner i hinken för att kolla isen!



Käkade mat och äntligen började det kännas som om benen i kroppen började tina upp. Varmt och skönt var det i mitt kontor i alla fall (+24 grader), kaminen värmer upp hur snabbt som helst. Satt en timme och jobbade åt NRU och det var skönt att inte behöva frysa ;-). Ska ta med mig extra kläder till jobbet i morgon - bara för säkerhets skull ;-).

När jag var klar med jobb så packade jag upp Oriflamevarorna som kommit idag och gjorde iordning till varje kund. Sedan blev det några telefonsamtal för att tala om att prylarna har kommit. Det tog en liten stund och hux flux var det dags att gå ut till pållarna och ta in dem. Idag var det alldeles för att för att hålla på med något hästmys/pyssel. Snabb koll så att allt var bra med dem och sedan kvällsmaten. Oktawia var varm och skön under täcket trots att det blåst isvind så det kändes bra - då har hon inte frusit i alla fall.

När jag var klart med allt så surfade jag runt en stund innan det var dags för den dagliga bloggen. Def finns en blogg som jag bara MÅSTE läsa varje dag - den är helt underbar. Ni läsare som tillhör de hästtokiga kategorin har säkert upptäckt den på Hippsons hemsida - visst det är Havrepappa jag pratar om :-D. Vill man kunna garva skönt så är detta en blogg att läsa :-).

Som ni förstår så kommer jag somna med ett leende på läpparna efter att läst på hans blogg ;-).

En som redan håller på och slocknar för dagen - det är lilla Nalle det. For runt som ett yrväder för en liten stund sedan och sedan - poff - slocknar som ett ljus ;-)



Godnatt!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

Just det, Havrepappan är helt outstanding :)

2009-01-07 @ 23:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0