14/6 Söndag - Slappardag

Det är bara att inse att man börjar bli för gammal för att vara upp och nattsudda *fniss*. Att komma isäng kl 3.00 är alldeles för sent och om man också då intagit lite alkoholhaltiga drycker = 3 cider och en liten wiskeypinne - ja då är det totalt kört!

Det har varit soffan som gällt hela dagen, dock har det ju också varit ett himla trist väder. Inte så man känt att man varit tvungen att gå ut och grejja i trädgården direkt. Maken var ju inte på någon fest igår, men han var i alla fall lika trött som jag - undrar vad han har att skylla på ;-) För mycket ostbågar kanske...

Fram på em så kravlade jag ur soffan för att fixa stallet. Pållarna behövde ju få mockat och så kollade jag av Oktawia. Idag var hon hur ren och fin som helst i benen. Inte förhöjd puls någonstans. Longerade henne lite och hon visade inte tillstymelse till hälta. Däremot var hon lite busig och studsade runt lite när jag longerade ;-). När jag kollade klart och släppte lös henne så såg hon allmänt förvånad ut och undrade om det inte skulle hända något mer... Sabina står ju i sin sjukhage så jag tror Oktawia är lite uttråkad. Har ingen att busa med...

När jag var klar i stallet så hade krafterna tagit slut och det blev soffan och TV:n igen. Med en lite Nalle som sällskap ;-).

Det var allt för idag.

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0