20/6 Lördag - Midsommardagen

Regnet har hängt i luften idag, förutom en stund på kvällen - då tittade solen fram lite. Typiskt midsommarväder alltså ;-).

Idag har vi inte gjort mycket... Maken har legat i soffan och kollat på film typ hela dagen. Jag fick lite sovmorgon eftersom maken gav pållarna frukost. Jag vaknade ändå vid 9.30 och var då pigg, bara att kliva upp ;-). Jag släppte ut pållan och kollade till Sabina, ingen skillnad i hennes status... jag mockade rent åt henne och hon fick vara kvar i sin box. Ingen idé för henne att stappla ut i stallgången.

Sedan tog jag det  lite lugnt, käkade frukost och surfade runt lite. Vid 11.30 snåret så gick jag ut i stallet och tog itu med mockning av Oktawias box, delade ut lunchen och sedan så utövade jag lädervård i sadelkammaren. Båda sadlarna och tränsen blev rengjorda och smörjda. Bytte också schabrak till sadlarna. När jag var klar med lädervården så städade jag lite i sadelkammaren. Tvättade av hyllan där jag har mathinkarna står, och lite andra plana ytor som samlar damm. Hade och göra ett tag och var inte klar förräns klockan var närmare 13.30.

Det var då dags för lunch, blev färsk potatis, gräddfil och lufttorkad skinka - snabbmat som funkar bra :-). Vi satt faktiskt ute och käkade lunchen, det var lite halvkallt, men det var skönt att få lite luft i sig och inte bara sitta inne i huset - eller som i makens fall - ligga i soffan *fniss*.

Schabraken som jag lagt i tvättstugan för de skulle tvättas - de uppskattades av Nalle som genast trodde det var hans nya madrass ;-)



Efter maten så kände jag för att göra lite nytta... så jag sorterade lite ren tvätt. Min stryktvätt har dessutom växt oanade höjder :-O



Så jag tog faktiskt itu med lite strykning. Fick i alla fall undan toppar och byxor, har kvar påslakan, kökshanddukar och dukar, men det får bli en annan dag ;-).

Eftersom strykningen tog sin tid så fick jag ont i min hälsporre, blev till att sätta sig framför datorn en stund och så surfade jag bort ett par timmar - tänk så snabbt tiden går ibland ;-).

När det var dags att gå ut och fixa hästmaten så tittade ju faktiskt solen fram, gick runt i trädgården lite, regnet har gjort att allt växer grymt mycket. Vattnade plantorna i växthuset - lätt att glömma när det regnar ute ;-).

När jag kom till sadelkammaren så passade Prickan på att smita ut en stund. Hennes bebisar är så stora nu så hon vågar lämna den för att vara ute och lufta lite på sig.



När jag gick runt i trädgården så hade jag ju Kayo svansandes efter mig. Jag tyckte hon såg lite tofsig ut i pälsen så jag hämtade hundkammen och började kamma henne. Mycket riktigt - helt plötsligt så har hon börja släppa massor av päls. Fick bort det mesta och man är mest förvånad över att det finns någe päls kvar på Kayo, i alla fall när man ser pälshögen som jag kammade bort ;-)



Mycket mer än så har det inte här idag. Nu ska jag förpassa mig till soffan och titta lite på TV. Nu är det min tur att ligga där ;-).

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0