9/6 Tisdag - en "lugn" kväll...

Man kan ju verkligen fundera på vart sommaren tagit vägen - frusit inne totalt, eller? Inte kan man tro att det är midsommar om 1,5 vecka i alla fall. Förhoppningsvis så kanske sommaren hinner komma tills dess...

Efter en dag med full rulle på jobbet så var jag hur trött som helst när jag kom hem. Pållan hade vila inplanerad så jag tänkte bara slappa och ta det lugnt - försöka i alla fall ;-). Precis efte lunch idag så var jag iväg på en omgång med massagebehandling för min stackars kontorsrygg + nacke. Ordentligt knådad blev jag, massören försökte prata med mig och jag hade lite problem att svara eftersom jag höll på med andningsövningar för att inte börja böla. Det gör så in i helvete ont när det ska knådas loss visa spända muskelknutor! Jag har väldigt hög smärttröskel - men det var på gnällen att jag fixade hela behandlingen. Fick säga till en gång när han masserade muskelfästet på baksidan av min högra axel. Det var VÄDLIGT spänt där, men han får fortsätta med att knåda loss det nästa behandling som är om 2 veckor. Var helt mörbultad resten av em - tur att det var möte så jag kunde sitta och ta det lugnt ;-).

Jag får dock skylla mig själv - bad om att få en behandling som gör NYTTA - inte bara lite lätta strykningar på ytan. Jag vill ju ha valuta för pengarna ;-). Men det blir väl bättre efter några behandlingar när han knådat loss mina spända muskler. Det som var bra, var i alla fall att jag INTE är sned i bäckenet som jag trodde! Har haft problem med det tidigare nämligen. Nåja, ridningen ska ju göra lite nytta ;-).

När jag kom hem så började jag dock direkt med att packa upp Oriflamevarorna som kommit - det är KUL - som julafton varje gång, även om jag inte ska ha några prylar.



Det tog en stund att packa iordning alla små påsar, och kolla igenom nya katalogen. Maken började med maten och jag fyllde på dunkarna med vatten och tog mit utåt stallet för att mocka.

Hann aldrig börja med mockningen för det kom ett telefonsamtal från Pysseltrollet emellan och sedan så behövde grannen ha hjälp med att lasta en av sina isisar. Grannens pålla hade helt plötsligt fått för sig att det där med att gå in i trailer - det gör man inte... Jag fattade då varför Oktawia var så orolig i hagen. Hon vandrade fram och tillbaka och spejade som bara den mot grannens hästar. Hon har superkoll på vad den lilla flocken pysslar med. Damen märker direkt om det är något som inte stämmer där borta!

Knatade över med hjälm, handskar och rep för att se om jag kunde göra en instats. Måste i alla fall ha lärt mig något efter cliniken med Ronny Åhman, för vi fick in isisen utan att behöva bråka med henne. Det tog en liten stund, men hon klev in frivilligt :-).

När jag kom hem igen så var maten klar - bara att sätta sig och käka - det gillar jag  ;-). Men efter maten var det bara att ta itu med mockningen, den hade liksom inte försvunnit av sig självt ;-).

När jag kom i sadelkammaren så upptäckte jag att Prickans bebisar puttat ner locket till tvättkorgen och bestämt sig för att ligga ovan på tvätten - det är en perfekt sovplats ;-). Hårar ner gör de - men söta är de i alla fall ;-)



När jag var klar i stallet så kollade jag till pållarna. Oktawia hade nu lugnat ner sig och inriktade sig på att leta efter mat ;-)



Sabina är tyvärr lite ömfotad efter verkningen och får stå i sjukhagen för att se om det hjälper att ha lite mjukare underlag.



En jättebox med halm - det kan man äta ;-)

Tog en runda i trädgården. Kollade till växterna i växthuset och vattnade. Lätt att glömma att växthuset behöver vattnas när det regnar ute. Upptäckte sedan att Kvannen växt med raket fart! Den blir hur stor som helst och är nu cirka 2,5 m hög!



Vattenkannan hänger på ungefär dryga 1,5 m höjd!

Sedan kollade jag om vi hade något fågelbo i ett av våra äppleträd. Vi har ett träd som har en naturlig fågelhålk mitt i trädet. En familj brukar alltid bo där varje sommar. Och mycket riktigt - även i år så var det befolkat. En ilsken liten fågelmamma låg där och väste åt mig.

Tror det är en talgoxe



Här ser man också att hundpälsen, som jag lagt ut, kommit till användning ;-). Maken hade sett boet igår och då räknat till 9 ägg!!!

Fram på kvällningen började jag känna av massagen - en grym träningsvärk i HELA ryggen. Känns som om jag varit på värsta styrketräningspasset :-O. Eftersom jag också var trött så förpassade jag mig i soffan en timme och tittade på ett avsnitt av CSI Miami som jag bandat för evigheter sedan. Maken höll på med att klippa gräset och osade ner hela trädgården med en bensinstinkande gräsklippare. Annars så var det en rätt skön kväll.

När maken var klar med gräsklippningen för kvällen så plockade vi in pållarna och han hjälpte mig att sätta fast en liten sula på Sabinas framhov. Silvertej är ju en bra uppfinning *fniss*. Förhoppningsvis så sitter den på bättre nu än häromdagen. Då lossnade den direkt. Om det inte funkar så blir vi nog tvungna att be hovis sätta på skor och sulor fram, så det är bra om det funkar med den sula jag har + silvertejp. Men hon får nog vara i sjukhagen i alla fall så hon inte springer runt med bandaget.

När vi var klara så var det dags för nattning av pållar. Jag har också hunnit med att jobba en timme åt NRU, men nu är allt klart för idag.

Så det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0