19/3 Torsdag - slutet på veckan

Nu är det bara en dag kvar - sedan är det helg :-) Det ska bli skönt. Planen är att försöka storstäda huset under helgen - Det behövs liksom, så man kan hoppas att det fina vädret håller i sig.

På jobbet har det idag varit full rulle, men jag gillar ju när det händer grejjer så det är bara hur kul som helst :-). Var dock rätt trött när maken kom och hämtade mig. Vi åkte inte hem direkt utan vi åkte till skroten i stan för att köpa en begangnad generator. När vi kom dit så plockades det fram en generator som skulle passa vår bil. Maken kände inte alls igenom modellen och när jag sa att personalen kunde följa med ut och kolla på den som vi hade i bilen blev de väldigt förvånade. "Va! Har ni bilen med er!".

Så förmodligen är det inte alls generatorn det är fel på. Om den är paj, så skulle bilen inte funka. Utan det verkar mer vara någon typ av glappkontakt istället och vi fick tipset att byta minuskabeln från batteriet. Så det blev inget köp av en generator, utan i morgon åker vi till Rejmes istället för att köpa kabel. Hålla tummarna att det är ett sådant litet "enkelt" fel på bileländet!

På vägen hem stannade vi vid Ica och köpte med mjölk hem och så slank det ner en förpakning semlor i korgen. Den låg där bara helt plötsligt - förstår inte alla hur det gick till... ;-).

Maken ville inte ha någon mat när vi kom hem och jag hade inte tid att laga utan det blev bara ett par mackor och sedan kaffe och semla. Väldigt nyttigt och bra middag *harkel*. Men jag hann ut till stallet innan det blev mörkt och jag hann t o m  jobba Oktawia innan det blev för mörkt ute.

Jag körde ett longeringspass ute på vår vändplan. Där är isen borta, snö kvar på kanterna så det blev en rätt liten volt, men jag tänkte att jag testar i alla fall. Oktawia var VÄLDIGT pigg när vi kom ut ur stallet och jag funderade på hur detta skulle sluta. Damen lugnade faktiskt ner sig snabbt. Gick på vår gata t o r som lite uppvärmning och efter det var hon helt cool och jag kunde börja lite försiktig travjogg. Jag hade bett maken komma ut och filma lite, men den gnällspiken tyckte det var för kallt *suck*. Och det var himla synd att han inte filmade lite för Oktawia jobbade på helt otroligt bra. Märks att hon blivit MYCKET starkare och hade en helt annan trav om man jämför med hur hon rörde sig i höstas :-D.

Det märktes också att hon tyckte det var jätteskönt att får röra på sig och trots att det är evigheter sedan vi var ute idagsljus så var hon inge tittig alls trots grannens skällande hundar och bilar på landsvägen. Utan damen kunde koncentrera sig helt och hållet på mig - duktig pålla jag har :-). Eftersom volten inte är så stor så bytte jag varv ofta och körde bara longering 15 min. Övrigt skrittarbete utfördes på vår gata och totalt aktiverades damen 35 min. När vi var klara så var hon hur lugn och tillfreds som helst.

Det blev till att mocka och fixa klart stallet efter Oktawias motion eftersom jag ville utnyttja dagsljuset till aktivering av Otkawia. Jag passade också på att dra av lite päls på Sabina med hjälp av ryktstenen - det lossnar kan jag säga. Pälsen allstå ;-). Oktawia fäller ytterst lite, har knappt börjat. Sabina däremot fäller REJÄLT. Hon tyckte det var jätteskönt att bli av med lite päls i alla fall. Hennes lilla mule blev som en lite snabel när hon tyckte det var som skönast *fniss*

När jag var klar i stallet så gick jag in och jobbade ett tag åt Gränsbrytning. Och nu har jag bara kvällsnattningen kvar av pållarna. Ska sedan kolla på Medium innan det blir en djupdykning i sängen :-).

Men först - en liten hälsning från Nalle:

Nalle är buuusig ;-)



Och det finns massor av spännande prylar på mattes skrivbord.

Men jag kan ligga och bara se söt ut också...



Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0