2/3 Månadag - Vinter IGEN!

Jaha så blev det vinter IGEN :-(. På fm så trampade jag iväg på en av jobbets lånecyklar till SBH1 där jag hade möte med en annan adm samordnare. Det hade då inte börjat snöa än och det gick snabbt att cykla till hennes jobb. Var klara till lunch och då passade jag på att cykla upp på stan för att hämta linser och sedan göra ett besök i Panduroaffären. Hittade en stämpel jag letat efter, sedan var det full fart tillbaka till kontoret och få i sig maten. Lagom när jag lämnat tillbaka cykeln på förrådet - då började det snöa och sedan blev det bara värre och värre...

Vi som äntligen började få snö och isfritt på gården och vägarna var torra... nu börjar det om igen. Undrar jag om det går att ta sig till ridhuset i morgon. Det är mest det som jag blir irriterad över - att planeringen spricker! Svårt att få kontinuitet i Otkawias träning när vädret ställer till det - inte mycket att göra, men jag känner mig gnällig ;-). Dessutom börjar jag få ont i halsen, något som jag avskyr och som ALLTID får när en förkylning nalkas...  Jag har absolut INTE tid att bli sjuk!!! *stoppar i mig mer vitlök och apelsinjuice*

När vi kom hem så snöade det ymningt och det var ingen idé att försöka ta sig ut och skotta, det får vara tills i morgon. Vi fixade käk  och efter maten så tog jag det lugnt en stund och pysslade klart tittskåp nr 2. Det jag har kvar nu är att måla ramarna.... funderar på att måla dem i vita... kanske lite tråkigt, men lättplacerat. Annars så gillar jag svarta ramar, men med brun bakgrund så blir det inte bra.



När jag var klar med tittskåpet så var det dags att gå ut och fixa stallet. Det var tungt att mocka idag - kände mig trött i kroppen och har ont i ryggen. Maken hjälpte mig att hämta en säck med spån till Oktawias box (sabla häst att pissa). Säckarna är tunga så det var skönt att slippa släpa på den. När jag var klar med mockningen så gick jag ut i hagen och hämtade två st pållar som var någonting mitt emellan snögubbe och träskmonster ;-)

Sabina vill ha godis ;-)



Oktawia tycker allt är OK bra det finns  hö att käka ;-)




Om ni upptäcker att jag har dm-långa vita hårstrån på mig så ska ni inte bli förvånade.... Sabina fäller...



Så här kommer Sabina att fälla ett bra tag, känns som om hon fäller fram till midsommar ungefär. Har sedan kort fin sommarpäls i cirka en vecka, sedan börjar hon sätta vinterpälsen. Men det är klart - det är MYCKET päls ;-)

Pållarna blev sedan lämnade i stallet en timme. Jag går in och kollar mailen m.m, laddar upp bilder, uppdaterar denna sida, så nu börjar jag bli lagomt klar med datorn för ikväll :-). Nu ska jag bara ut och natta pållarna, rasta vovvarna en sista vända. Sedan blir det soffan och CSI NY innan sänggående :-)

Nalle har under kvällen varit TOTALT upptagen med att busa...



Så detta är bilden från Nalle för den här dagen ;-).

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

Inte kul med slask men vad gör man?! Lill-Nalle är ju snart en stor Bamse!!! Vad han växer :)

2009-03-02 @ 21:44:36
Postat av: Birgitta

Ang ramarna....skulle det inte bli snyggt att bara lasera dom i nån ljus brun färg eller möjligen vit för att kunna se träådringen fortfarande...?

2009-03-03 @ 08:03:31
URL: http://pysseltrollet.blogg.se/
Postat av: Lizzie

Birgitta: Tack för tipset, lasyr kan bli riktigt bra!

2009-03-03 @ 13:20:38
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0