23/3 Måndag - Trött

Blev aningens trött i morse när man klev upp och det var 5 cm med snö ute *suck*. Känns verkligen totalt onödigt och trist. Blommorna jag köpte i går får alltså stå kvar i min sadelkammare ett tag till.

Trots att jag har haft en grym halsvärk hela dagen idag (och nu med) så har det funkat att jobba.  Det har varit fullt upp, värderat ansökningar varvat med ett par möten. Har inte tråkigt i alla fall :-). Har dock käkat Vicks Blå hela dagen...

När vi kom hem så kände jag mig rätt pigg. Tänkte först gå ner och se om jag skulle göra en insats på vår gata. Ligger en hel del grus uppskrapat på kanterna och eftersom grannen skrapar vägen så tänkte jag att vi gör det vi kan göra. Skrapa rätt på gruset. Det tyckte dock inte maken, han ville vila ;-). Så jag gick ut och fixade stallet efter att vi käkat och under tiden jag mockade så började det snöa mer och mer. När jag var klar så hade jag mockat bort all extra energi också!

Var helt slut när jag kom in, men orkade inte sätta mig framför TV, utan istället så började jag kolla över mitt kortmaterial och så blev det lite korttillverkning istället. Det är ju en stillsam pyssla om inte annat. Lilla Nalle tyckte i alla fall att matte var oerhört trist... helst så ville han leka med dekorationerna, men se det gick inte matte med på... Sedan så gjorde jag iordning lite oriflamevaror för leverans - Nalle  helt utråkad och försökte leka med plastpåsarna - inte heller det gick matte med på.

Till sist så satte han sig brevid mitt tangentbord och där satt han och blängde på mig ;-)



Han var inte heller nöjd med att han inte kunde lägga sig och vräka ut sig på mitt skrivbord. Det var liksom fullt med en massa andra pryttlar ;-)



Visst är det synd om lilla Nalle ;-).

När jag sedan satte mig och analyserade filmerna från gårdagens tömkörningspass så gav Nalle upp och pös iväg. Vet inte vart han är nu, men nåt bus hittar han ju på ;-).

När jag gått igenom filmsnuttarna så valde jag ut några som lag ladde upp på youtube. Något som tar rätt lång tid och som jag inte behöver sitta och glo på. Passade då på att fixa lite med tvätten och vattna blommorna i huset. Är lika förundrad varje dag över våra krukväxter. De lever ett hårt liv... jag tror att maken vattnar och han tror att jag vattnar. Vilket resulterar i att INGEN vattnar. Helt plötsligt så ser krukväxterna helt förtorkade ut och då gör oftast både jag och maken en insats. Nämligen vi vattnar och vi gör det båda två ;-). Nu kom jag faktiskt ihåg att fråga om maken precis hade vattnat, vilket han inte hade gjort. Alltså fick växterna normalt med vatten - inte total indränkning som det brukar kunna bli ;-).

De filmer jag lagt upp på youtube är i alla fall följande:

Trav över bommar i höger varv.

Trav över bommar i vänster varv. Jag har stora problem med styrningen och eftersom pållan är bekväm av sig så passar hon på att springa förbi bommarna om hon kan.

Däremot så var hon jätteduktig på att jobba på fast en främmande kuse var i ridhuset.

En filmsnutt på höger galopp - detta är i slutet av galoppjobbet i höger varv och pållan börjar bli trött. Det är därför jag smackar i varje språng ;-). Här är vi i alla fall själva i ridhuset.

Vänster galopp - här blev det fel galopp, lite korsgalopp och till sist rätt galopp. Här har det precis kommit in 3 st nya hästar i ridhuset som skrittade runt på ena halvan av ridhuset. Jag är himla nöjd över att det gick att tömköra pållan i galopp över huvud taget utan att hon passade på att dra järnet eller busa på annat sätt.

Nu är klockan snart 21 och jag ska kolla på CSI. Har precis varit ute och tagit in 2 stycken snömonster. Visst det snöade ju lite när jag fixade mockningen, men nu på någon timme måste det ha snöat rejält. Vi har 1 dm snö och det är ett riktigt skitväder ute :-O.

Bilen totalt översnöad!! Maken funderar på om vi kommer att kunna ta oss iväg till jobbet i morgon bitti om detta snöovädret fortsätter!!!



Hästarna var helstirriga att ta in, det blåste rejält ute och de såg väl inget i det ymniga snöfallet. Men till sist stod de i sina boxar.

En snöig Oktawia - notera de snöiga öronen ;-)



En snöig Sabina



Torrt täcke på Oktawia och fleece på Sabina och damerna fick sin kvällsmat och nattades. Kämpade mig in i snöovädret och går inte ut något mer idag ;-).

Nu är det CSI som gäller!

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kollade bara galopp-filmerna. vad trevligt det såg ut!!!!!! :-)

2009-03-24 @ 16:10:48
Postat av: Lizzie

Tack! Nu börjar det märkas att träningsupplägget börjar göra skillnad :-).

2009-03-25 @ 07:22:19
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0