4/3 Onsdag - Jobb, jobb

Är nu helt slut.... har slitit som en slav hela dagen.... *pust*

Vi administratörer tog tag i att rensa upp i förråden som finns över kontorsmaterial. Det var totalt kaos i förrådet och det var utspritt på flera ställen. Absolut omöjligt att ha någon som helst överblick på hur mycket material som finns hemma eller inte. Alltså har vi tillbringat fm med att sortera bort sådant som skulle slängas, sådant som ska mellanlagras  för att det används väldigt sällan och så till sist fick vi utrymme för att ha kontorsmaterialet på ETT ställe och dessutom LÄTTÖVERSKÅDLIGT!

När lunchen kom var vi helt slut hela gänget (3 st) och totalt utsvultna. Efter maten så blev den ändå en liten promenad på 15 min för att få andas frisk luft, vilket var himla skönt efter att ha stått i ett dammigt förråd hela fm ;-).

Em kunde jag koncentrera mig på lite allehanda sysslor. Förvaltningen sommarjobbsannonser las ut på Platsbanken idag, upptäckte att jag skrivit fel på ett telefonnummer, vilket var snabbt ändrat. Och sedan så ringde jag runt till de som hunnit skicka in ansökningar brevledes. Numera MÅSTE man söka jobb via en weblänk. Pappersansökningar accepteras ej.

Det var i alla fall skönt att tillbringa em sittandes vid min dator, efter att ha stått och gått hela fm var jag faktiskt trött i fötterna... ovana!

Maken kom och hämtade mig som vanligt och vi for hemåt - stannade dock till vid Ica och köpte med semlor hem :-).

Alltså hade vi gott fikabra idag när vi kom hem ;-).

Efter mat och fika så var det bara till att ge sig ut och fixa stallet. Faktiskt fortfarande LJUS ute strax innan 18, SÅ skönt att hinna mocka och tömma dyngkärran och det fortfarande är ljust ute. Temperaturen låg på +5 grader och isen/snön smälter fort på gårdsplan. Detta innebär naturligtvis att det rinner en hel del vatten... just det ja - ner mot stallet.... Har alltså en stor pöl med vatten precis framför stalldörren och att man är simkunnig är bara till fördel när man ska ta sig ut och in i stallet. Hundarna hoppar över pölen... så smidig är inte jag *fniss*.

Stallet fixades klart och jag hann klart med allt innan det blev mörkt ute. Pållarna fick vara kvar i hagen ett tag till, var skönt väder ute. Själv gick jag in och satte mig framför datorn. Har rätt mycket jobb till NRU att göra, och jag orkade sitta en timme med att uppdatera hemsidan.

Hade naturligtvis sällskap av lilla Nalle, det har jag nästan alltid när jag sitter vid datorn. Helst ska han ligga på mina händer, men det är ju lite svårt... idag nöjde han sig med att ligga på ena handen ;-)



Men efter en stund så tyckte han att jag rörde handen liiite för mycket, han blev lite missnöjd underlaget och förpassade sig till en annan del på skrivbordet... Han tar rätt stor plats numer - det lilla busfröt ;-)



Efter att ha jobbat en timme sa både knoppen och kroppen ifrån, fick räcka för idag.

Nu ska jag ut och rasta vovvar och sedan ta in pållarna och ge dem kvällsmaten. Sedan känns det faktiskt som om det blir sängen nästa. Känner mig rätt trött idag.

Maken då - vad sysslar han med... Om man säger så här... Han var ute igår och köpte ett nytt spel till PS3, Metal Gear Solid 4. Kommentarer överflödiga.... ;-)

Hur som helst - det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0