7/3 Lördag - Utflykt och så ridhuset

När jag var klar med stallet på fm så tillbringade jag ett par timmar med att ladda upp filmer på youtube.  Tar lite tid eftersom vi inte har det snabbaste ADSL:et, men det är smällar man får ta. Lilla Nalle låg i fönstret och hade minsann koll på vad jag pysslade med ;-)



Men här är i alla fall några filmer från ridningen igår kväll.

Videosnutt från lite av travjobbet. Oktawia skötte sig mycket bra för att vara på ny mark.

Höger galopp. Håller på att lära in galoppfattningarna och därför hjälpa till med kommandot "galopp". Har lättare för galoppen nu än vad hon hade i höstas.

Vänster galopp. Samma som ovan.

När jag var klar med uppladdningen av filmerna så hade Nalle förflyttat sig till ett annat bra sovställe... kissrarna är ena riktiga slöfockar ;-)



Efter lunch till oss själva och pållarna så for jag och maken till Marieberg, fixade en pärla till mina örhängen som jag pysslade med för ett par veckor sedan. Köpte också lite mer material för att tillverka grattis-kort :-). Vi tog en tur till Kakelhuset och kollade på kakel till köket. Finns hur mycket fint kakel som helst. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha kakel med eller utan dekor. Om vi ska ha vitt kakel eller något med lite färg. Hittade några som jag gillade, maken bryr sig inte så mycket, dock var det rätt dyrt! Cirka 500 kr/kvm. I och för sig så är det inte många kvm som ska kaklas över diskbänken, men ändå. Det är ju typiskt att man ska fastna för något som är svindyrt!!!

Försökte diskutera med maken huruvida vi ska ha vitt eller färgat kakel, vilken form och storlek... men han muttrade bara något om att det inte var så himla intressant... Hm undrar vad han skulle göra om jag pyser iväg helt själv och köper det kakel bara JAG vill ha. Det är ju i alla fall jag som kommer att sätta upp det! Nästan så man skulle köpa typ knallrött eller något i den stilen, och se om det fortfarande inte är så viktigt hur kaklet ser ut *fniss*.  Misstänker att han då minsann har åsikter som heter duga ;-)

När vi tittat klart så åkte vi till Kumla och hälsade på makens föräldrar. Vi fikade och snackade bort ett par timmar. Var ett tag sedan vi var där och svärmor tyckte det var så kul att få se sin "lilla" son *fniss*.

Kom hem lagom tills det var dags att fixa middag. Det blev kassler med risotto och det smakade bra efter allt fikabröd man stoppat i sig hos svärföräldrarna *harkel*. Hann surfa lite innan det var dags att gå ut och plocka in pållarna. M2 dök upp kring 18-snåret, också hon med en fader i släptåg ;-). Kul att de engagerar sina föräldrar tycker jag :-).

Pållan blev iordninggjord och vi for till samma ridhus som i går kväll, alltså ÖFK. När vi kom fram så var det helt nysladdat och iordninggjort till framridningen inför morgondagens tävlingar. Framhoppningshindrena var ingenting för oss, inte i nuläget i alla fall. Oktawia brydde sig inte om dem heller, utan var mest bara normalt nyfiken på omgivningen. Inte heller idag såg hon spänd eller rädd ut. Skönt att saker och ting börjar gå åt rätt håll :-).

M1 hade nu anslutit sig till sällskapet och insturerade M2 om den övningen hon hade gjort igår. Oktawia visste precis vad det hela gick ut på och trädde in bakbenet duktigt inåt/framåt under magen vid små vändningar runt koner. För övrigt så skötte sig pållan rätt bra, fick över tungan över bettet vid nåt tillfälle. Men när jag lagt rätt tungen så funkade hon bra igen. Dock märktes det att hon var lite matt idag efter gårdagens ridpass, men ändå arbetsvillig. Tror ändå att det är bra för henne att bli riden 2 dgr på raken för att öka på motionern. Får ju aldrig upp henne i kondition om vi inte rider damen mera ;-).

Galoppjobbet gick bra, nu fattar hon vad det hela går ut på och ville helst galoppera hela tiden ;-). Lastade från ridhuset och efter lite övertalning gick damen på. Hade ställt mig lite snett så hon tyckte det var lite mystiskt att kliva på från sidan... Var hemma igen vid 20-snåret och damen fick sig en välförtjänt rykt idag också ;-). Sabina fick sig också en borstningsomgång och blev av med lite päls. Såg dock när jag kom in att det mesta hade fastnat på mig...

Ska gå igenom filmer från kvällens ridpass och lägga upp dem i morgon. Nu ska jag gå ut på natta pållarna och sedan kolla om det är något spännande på TV.

Det var allt för idag - ännu en spännande kväll i ett ridhus ;-). Tur att det inte är så vansinnigt kallt! :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0