9/3 Måndag - Ridlektion

Efter jobbet så stannade vi till vid Granngården en snabbis och köpte Kattmat och sedan var det full fart hemåt. Senare på kvällen skulle jag in till ÖFK och rida lektion för en kompis.

Vi fixade iordning en köttgryta när vi kom hem, eftersom den skulle stå och puttra på spisen i dryga timmen så vaktade maken grytan medan jag gick ut i stallet och fixade mockning och hästamaten. Kom in igen ganska lagom tills att maten var klar.

Hann precis äta och pusta en stund till kl 19 då det var dags att gå ut och plocka in pållarna. Skulle åka 19:30 in till ridskolan. Skulle och skulle var det .... om man säger så här - Oktawia har nu fått för sig att behöva bli infångad är totalt onödigt *suck*. Tog Sabina först och hon var inga problem att leda in i stallet. Sedan pågick det en liten katt och råtta lek med Oktawia  och hur stor chans har man att fånga en kuse med överskottsenergi... inte mycket kan jag säga. Motion fick hon på kuppen. Till sist så ringde jag in till maken och han fick komma ut och hjälpa till. Till sist hade hästkräket sprungit sig trött och det gick att fånga in henne och få in henne i boxen. Lite lätt försenad kunde jag åka in till ÖFK.

Där skulle jag rida Copico - jämfört med Otkawia är han ENORM! Och han ville inte heller bli infångad i boxen, men som tur var så var han mutbar ;-) fram med lite godis (som ha skulle fått EFTER ridlektionen) och vips så stoppade han ner skallen i grimman.

Copico är ingen lättriden häst, seg, lång som en pråm och ett ben varje hörn. Dessutom denna äckliga prestigesadel som jag bara åker kana runt i. Tyvärr var dressyrsadeln upptagen så det var bara att gilla läget och finna sig i prestigen.

Hur gick det då? Faktiskt MYCKET bättre än vad jag trott det skulle göra. När man bara rider sin egen pålla så får man till sist för sig  att man bara kan rida sin egen häst. Jättenyttigt att rida andra kusar med andra ord. Även om han är hemskt mycket obekvämare att sitta på än Oktawia så lyckades jag faktiskt med att sitta ner i traven - i lite undertempo dock, men han gick i form. Det har jag inte fått till tidigare. Galoppen gick jättebra och det är så SKÖNT att känna att jag faktiskt inte har glömt bort hur man gör galoppfattningar. Det funkade t o m med min dåliga sida (vänster). Så jag var jättenöjd att jag till sist fick lite ordning på min kropp :-)

Och jag kommer ha grym träningsvärk i morgon *suck*. Får nog bli en omgång longering/tömkörning med Oktawia för jag kommer inte klara av att rida *fniss*.

När jag kom hem igen och släpade mig ur bilen så var det bara att ge mina egna pållar kvällsmat och rasta vovvarna. Nu ska jag göra mig själv iordning för sängen, blir alltså inte mer än så här idag. Tyvärr har jag inte hunnit med att ta någon Nallebild. Nalle har lite svårt att hålla sig stilla idag. Han har upptäckt att polishen vi hade på köksgolvet gör att köksmattorna glider lättare mot underlaget... Han tycker det är skitkul att göra värsta burnouten på mattan för att spinna loss och slira runt hörnan in till mitt kontor. Mattan... ja den har legat som en rul i ett hörn hela kvällen enligt maken ;-). Och om kissen inte varit ovanpå mattan så har han legat under den.

Behövs inte mycket för att roa en liten kisse *fniss*.

Nu ska jag i alla fall styra stegen till sängen :-)

Godnatt!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hala golv är nog jättekul för en "liten" kisse så han har säkert haft fullt upp. Vill du motionera mera så finns det möjlighet imorgonkväll, samma plats men kanske inte samma kuse :) Attjjjooooo!

2009-03-09 @ 22:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0