11/5 Måndag - Fler provkörningar

Maken jag åkte iväg, till bilhandlare som har Forestern, på lunchen. Tyvärr var han inte på plats, utan istället fortsatt vi till Örebro Bildemo och köpte en begangnad luftmassemätare till bilen. Verkar faktist som om den funkar bättre än vår gamla trasiga.

Efter jobbet så for vi tillbaka till bilhandlare och nu var det makens tur att provköra Forestern. Vi körde en vända, men maken var mycket skeptisk till detta med automatväxel. För övrigt så gillar han bilen. Jag har under dagen ringt och kollat vad det kostar att få ett drag ditsatt... cirka 7000 kr :-O

Jag hade hittat en annons till på en motsvarande bil, men av ett annat märke, hos en annan bilhandlare. Det var samma årsmodell, SUV, och ungefär samma körsträcka, men med drag! Prismässigt så kostar den lika mycket som Subaru forestern.

Så vi for iväg till andra sidan stan, för det var klart att bilhandlarna skulle ligga så långt ifrån varandra som möjligt ;-).

Får får hjälp på direkten och åkte iväg en tur i bilen - det var en Honda CR-V - en SUV alltså. Har också AWD. Jag fick börja provköringen. Satt väldans bekvämt :-). Bilen superfräsch invändigt och allt verka funka. Sedan var det makens tur att provköra - bilen är manuellt växlad till makens förtjusning...

Sedan gick vi där och funderade ett tag. Vi fick se serviceboken - en ägare på bilen som gjort all service som ska göras. Jag har ju letat länge och hitta en bil med AWD som är fräsch och välskött i vår prisklass - det är inte helt enkelt, finns inte så många liksom.

Med andra ord - vi slog till och köpte bilen :-)



Samma typ av bil som den vi provkörde i lördags, men det känns som vi får mer bil för pengarna :-)

Bilen har: 4AWD, ABS-bromsar, AC, airbag förare & passagerare, avtagbar dragkrok, C-lås - fjärrstyrt, CD-stereo, elhissar fram och bak, elspeglar, eltaklucka, LM-fälgar, motorvärmare, rails, servostyrning, skinnklädsel och yttertemperaturmätare. Får dra 1560 kg med B-körkort.

Känns oerhört mycket lyxigare än vår gamla 945:a, vars enda lyx är AC - som ej funkar!

Det är en sensor till ABS-bromsarna som ska bytas - de hade fått hem reservdelen idag och ska byta den i morgon. Så på onsdag ska vi åka och hämta nya bilen :-).

Kvällen har försvunnit i ett lite lätt "töcken" - det är jobbigt att köpa bil ;-) - framför allt att åka runt och provköra. Var rätt skönt att mocka lite skit när jag kom hem. Det är en bra syssla när man behöver rensa huvudet ;-).

Ska bli så skönt att ha något rejät att dra trailern med :-).

På mailen fick jag idag också programmet för söndagens clinik. Vi ska vara med i slutet av dagen, Ska bli SÅ spännande :-).

Det var allt för idag och nu ska jag kolla på CSI.

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Malin

grattis till nya bilen!!!

2009-05-11 @ 22:36:11
Postat av: Lizzie

Tackar! :-)

2009-05-12 @ 07:29:38
URL: http://stallkartorp.blogg.se/
Postat av: minternet

Grattis!

Hur mkt får man dra med B-kort då?



2009-05-12 @ 08:51:35
URL: http://minternet.blogg.se/
Postat av: Lizzie

Får dra 1560 kg med B-kortet.

Om jag tar E-kort får jag dra 1900 kg!!!

Mitt släp är ju ett 1300 kg-släp så det kommer inte vara några problem :-)

2009-05-12 @ 09:02:59
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0