25/5 Måndag - hårt arbete...

Jaha - så var det slut på ledigheten. Innan jag åkte till jobbet i morse så hade jag först en date med min tandläkare! Det var dags för undersökning och jag har skjutit på det några gånger, men nu kom jag inte undan längre. Så kl 7.30 var jag på plats för undersökningen. 15 min senare, 4 röntgenplåtar, lite borttagande av tandsten och 665 kr fattigare var jag klar och på väg till jobbet. Dessutom hade tandläkare fräckheten att hitta ett hål också ;-). Så jag ska tillbaka och plågas om en månad och kommer då bli 1000 kr fattigare*suck*. Inte så mycket att göra... lika bra att laga hålet innan det blir något ännu dyrare som måste göras - typ rotflyllning *rys*.

Arbetsdagen försvann i ett mördande tempo - verkligen fullt upp hela dagen. Sluttampen nu med att fixa allt med alla sommarjobbarna, skönt när det jobbet är klart.

Efter jobbet så gjorde vi ett snabbt stopp på Granngården för inköp att ett flugtäcke som var på rea. Sabina klarar sig utan, men Oktawia har så tunn hud på sommaren så hon blir helt uppäten av alla insekterna. Blir bra med flugtäcke till henne.

När vi kom hem så fixade vi lite käk, ungsrostade rotfrukter och feta/kesoröra till det. Jag tyckte det var smaskens, men maken muttrade något om att det inte kan vara bra med så nyttig mat *fniss*.

Vi gick ut vid 17:30 - tog en snabb kopp kaffe i solen för att sedan jobba hårt i ett svep fram till kl 20.15. Vad pysslade vi med då?

Jo, vi har slitit hårt med växthuset! Vi skar klart de sista glasskivorna som behövdes. Maken hade köpt med T-sprit hem så jag tvättade rent alla rutor och kanterna på växthuset. Och sedan så var det bara att limma med silikonet och sätta dit rutorna.

Maken lägger på silikonet




Glasskivor på plats och vips är taket helt!



Totalt var det 10 st glasskivor som fixades på plats ikväll och det tog mycket längre tid än vad vi trodde det skulle ta. Dock  finns det nu verkligen hopp om att få igång växthuset inför säsongen :-). Nu ska jag bara köpa en flaska med biorengöring och tvätta växthuset med invändigt så vi blir av med de skadedjur som kan finnas. Vill ju inte få mina plantor förstörda. Vi har inte gjort en ordentligt rengöring av växthuset sedan vi satte upp det för sisodär 10 år sedan - så det är verkligen på tiden ;-). Ser verkligen fram emot att få göra iordning en liten myshörna i växthuset - det ska bli kombinerat växthus - lusthus. Trevligt - eller hur? :-)

När vi var klara med växthuset så var det bara för min del att fortsätta med stallet. Där hade jag mockningen kvar! Blev gjort i racerfart och kl 20.55 var allt klart, pållarna kom in och fick sin kvällsmat. Jag nattade och förpassade mig själv till soffan för att pusta ut och kolla på CSI :-).

Det har dock varit en helt underbar kväll att vara ute och jobba i trädgården. En verkligen superskön försommarkväll.

Jag är nu klar för kvällen och ska förpassa mig till sängen, men först...

Nalle hälsar - och Nalle ligger som bara Nalle kan göra... på rygg mitt på golvet *fniss*



Godnatt!

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: Karin

The King is back - on back :) ?!

2009-05-25 @ 23:28:06
Postat av: Lizzie

Att ligga på rygg och sova - det är Nalles favvorsovställning ;-)

2009-05-26 @ 08:17:46
URL: http://stallkartorp.blogg.se/
Postat av: nina vestlin-brånn

så jättefint det blev.....och va mysigt du kommer att få i fina växthuset:)

/Grannen

2009-05-26 @ 09:41:04
URL: http://www.brann.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0