27/7 Onsdag - Storm

Fy sjutton vilket enormt blåsväder det har varit idag. Till och med så flaggstänger blåst av i centrala stan! :-O

Efter jobbet så handlade vi lite snabbt, både djurmat och mat till oss. Det var inte så mycket folk i affärerna så det gick rätt fort.

Jag hade hoppats att stormen skulle bedarra över dagen så jag skulle våga ge mig ut med trailern på kvällen, men icke... det blåste värre och värre. Bara att inse att det var säkrast att hålla sig hemma. Det är några dagar per år som det inte är värt att ge sig ut med kusen pga av blåsten - idag var en sådan dag.

Så pållarna fick gå kvar i hagen - det var inte kallt ute och de verkade inte störda av blåsten. Antagligen var det skönt att slippa insekterna :-).

Jag själv pysslade med en mindre angenäm syssla - nämligen att fixa månadens räkningar. Egentligen skulle jag kunna lägga upp dem för bevakning på Internetbanken direkt när de kommit med posten, men nä! Det blir bara inte av. Så i 1,5 timme satt jag med eländet. Finns det något tråkigare?! Och kan någon förklara för mig varför varenda "leverantör" helt plötsligt ska byta från postgiro till bankgiro!!! Det gör ju att varje räkning tar 5 gånger så lång tid att knappa in *morr*.  Nu är det i alla fall gjort för den här månaden och poff så hade vi satt sprätt på den lönen ;-).

När jag var klar med räkningarna så jobbade jag åt Gränsbrytning ett tag och fixade lite med en specialversion av nyhetsbrevet. Detta jobbet gjorde jag under ljudet av makens snarkningar för han låg som vanligt på soffan och sov *fniss*. Det är inte undra på att han är mycket piggare än mig på morgonen!!! Jag går och lägger mig alldeles för sent och han ligger ju och sover hela kvällen och hela natten! ;-).

Vid 21:30 väckte jag honom för att jag behövde få hjälp att hö nerslängde från logen. Han trodde det var morgon och dags att åka till jobbet *fniss*. Tur att han kvicknade till rätt snabbt ;-).

Jag gick ut till stallet och plockade in pållarna. Jag kolla av pållarna innan maken har släpat sig upp på höskullen så jag fick ner hö. Att jag inte klättrar upp beror på att jag har ett försvagat ben efter mitt diskbråck för 13 år sedan. Har lite svårt att klättra och maken vill inte att jag ramlar ner från höskullen... Så det är därför jag får sådan bra service av honom :-).

Vid 22-snåret var pållarna nattade och jag hade gullat klart med Prickans bebisar och kunde släcka i stallet för natten.

Prickans bebisar är 3 veckor och hur söta som helst :-)



Nu ska jag kolla på lite nyheter och sedan blir det sängen, så godnatt!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0