6/5 Onsdag - Paket

När vi kom hem idag så låg det två stycken postlappar i brevlådan. En till mig och en till maken. Så istället för att svänga in på vår gata, blev det till att fortsätta till Icaaffären där vi hämtar paket och lösa ut våra saker.

Det som hade kommit till mig var ett rekommenderat brev som innehöll Oktawias Pass. Tog alltså 5 veckor att få tillbaka det, men nu är damen registrerad i Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Hästen - låter väl flott *fniss*. Registreringen kostade mig enbart *harkel* 500 kr tack vare att hon hade ett godkänt EU-pass från Polen. Passet har nu blivit kompletterat med en stämpel med det svenska registreringsnumret och de har registrerat mig som ägare, och har alltså fått tilbaka det ursprungliga polska passet med kompletteringarna. Hade ju inte gjort nåt om de hade gjort lite översättningar ;-). Hur som helst, damen är nu registrerad och har godkänd stam så hon får stambokföras i stambok I och hennes blivande avkommor (om man använder godkänd hingst) får alltså "gröna papper".

Jag var hur som helst jätteglad över att ha fått tillbaka Oktawias pass. Maken tyckte att jag var lite väl fjantig - hans paket vägde 10 kg... det var något att vara nyfiken på *fniss*.

Och vad hade han beställt då? Jo, ett grytset och ett bestickset - en typisk manlig grej att beställa, eller hur? ;-) Han är ju kommunalare och för ett tag sedan få fick han ett erbjudande med facktidningen som han inte kunde säga nej till.  Grytsettet består av 3 grytor och en stekpanna, ordinarie pris 2 500 kr och han betalade 599 kr.

Så ny ryker några av våra gamla kastruller ;-)



Bestiksetet består av 72 delar som kostade 2990 kr i ordinarie pris, och han fick betala 566 kr för det. Så ny har vi gott om snygga bestik ,-)



Till bestiken ingick väskan - så vi har nu också en snygg portföljatt förvara besticken i ;-).

Under tiden som vi packade upp prylarna så låg lilla (!!) Nalle och spanade på vad vi pysslade med. Han funderade väl på om det inte skulle komma något ätbart inom en snar framtid ;-)



Vi invigde i alla fall några av grytorna när vi fixade middagen, Chilikyckling och bulgur. Efter maten så var det full fart ut i stallet för att fixa mockning och mat. När jag var klar med stallet så var det dags för Otkawias motion för dagen.

Jag hade tänkt ge mig ut på vårens första uteritt, men maken fick nästan panikanfall vid bara tanken ;-). Alltså gick jag med på att gå ut och gå på långpromenad om han följde med. Det gick han gärna med på, bara han slapp se mig på  hästryggen... Kan ju i och för sig förstå honom, Oktawia är ju rätt tittig ute...

Så cirka kl 20 gav vi oss iväg på en promis. Jag med Oktawia i longerlina och utan inspänningstyglar idag. Maken hade med sig Lillan i koppel - hade Lillan fått välja så hade hon nog hellre följt med på en biltur. Promenader i koppel tycker hon är lite onödigt ;-).

Promisen med Oktawia gick rätt bra. Det var vid ett par tillfällen som hon stirrade upp sig, första gången så hörde hon något bakom sig, men vad det var fattar jag inte. Hon lugnade sig efter att ha sprungit runt mig ett par varv. Andra gången som hon stirrade upp sig var på hemvägen som hon blev rädd för en kontainer som stod en bit från vägen vid en lada. Då var jag glad att jag henne gåendes snett bakom mig eftersom hon gjorde ett snyggt hopp rakt åt sidan - ett 3 meters skutt åt sidan! Men sedan var det inget mer med det utan då kunde hon spana in kontainern. I övrigt så var promisen lugn och damen fullt kontrollerbar. Vi var ute och gick i 50 min och när vi väl var hemma så var Oktawia faktiskt rätt trött, inte fysiskt, men det syntes att hon var trött i skallen. När jag ställde upp henne på stallgången så slaggade hon in direkt. Var väl rätt mycket synintryck för damens lilla hjärna under kvällens promenad ;-). Vi hade i alla fall tur med vädret ;-), helt vindstilla och strålande sol - en riktig skön promenad.

När kom hem igen var kl 21 och jag gjorde klart pållarna för kvällen och de fick sin kvällsmat. 

Maken har rastat vovvarna och nu ska jag gå och lägga mig. Har varit trött idag och somnade nog för sent igår... är för gammal för att vara uppe och nattsudda ;-)

Så nu ska jag och lilla Nalle uppsöka min säng, fast jag undrar om Nalle behöver ligga hos mig på nätterna - Egentligen... Han har ju liksom inga problem att sova på andra ställen, mindre bekväma än min kudde...

Nalle - trött kisse...



Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: minternet

Vilken sköning han är´Nalle :-)

2009-05-07 @ 12:55:26
URL: http://minternet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0