17/10 Lördag - Nya tag...

Det kändes väldigt konstigt att kliva upp i morse och INTE ha någon Kayo ligga brevid min säng. Det kommer ta ett tag innan jag lärt mig att jag inte har en stor schäfer runt mina fötter hela tiden... Min andra schäfer, lilla Lexi, hon är inte lika utpräglad mattehund som Kayo var. Utan hon är nöjd med vem som helst ;-), mig, husse eller Lillan.

Hur som helst så är det bara att gilla läget och ta nya tag. Så ut i stallet för att släppa ut pållarna.

På fm så städade vi klart huset, jag gjorde en välbehövlig städning av köket i går, så det bara lite damning kvar i resten av huset och så golvet förstås. Förhoppningsvis så blir det lite mindre hundhår nu eftersom vi har en hund mindre, men det märks väl nästa helg när det är dags för städning igen...

På em så tog vi en snabb sväng till Marieberg, jag var in till Till Häst och köpte svarta boots till Oktawia, ser bättre ut till de svarta hoppskydden ;-). Blev ett nytt grepskaft också eftersom min gamla gick sönder igår. Och nåt att mocka med måste jag ju ha ;-).

Gick en snabb repa inna på Marieberg för maken skulle iväg till Game och hämta en tidning. Sedan så var det Willys nästa. Behövde köpa hem lite mat för helgen, igår så hade jag ingen lust att åka in och handla utan vi fick klara oss på det som fanns hemma.

När vi kom vi var hemma igen så fixade jag mockningen under tiden som maken fixade middag. Köttfärsgratäng som smakade mums. Efter maten så gick jag ut i stallet igen. Nu var det dags för pållans motion. Jag hade tänkt rida ut en sväng runt Rumboholm eftersom det var rätt vackert väder idag, men det blåste så infernaliskt så jag reviderade mina planer. Bestämde mig i stället för att tömköra pållan och det visade sig vara ett smart drag!

När Oktawia var klar och "påklädd" med tömkörningsutrustningen så var det en extremt taggad dam som flög ut från stallet. Laddad till tusen och när jag tog tömmarna och började  tömköra på vår gata så fick jag nästan småspringa efter damen. Inte bara hästen som fick motion idag - utan matte också! Otkawia var också lagom på tårna och passade på att studsa för grannens vovve som kom och smög, bilar ute på allmänna vägen var idag hästätande monster osv. Det hon däremot INTE alls reagerade på var att grannen stod och sågade med motorsåg cirka 10 meter från där jag höll på och tömkörde! Motorljudet reagerade hon inte det minsta på - MEN när personen pratade i telefon.... då blev det genast en skum typ... Märklig kuse!

Efter cirka 20 min hade damen lugnat ner sig och hon jobbade på bra. Sökte stöd på bettet och sökte sig neråt-framåt och jobbade på bra bakifrån och höjde ryggen. Även galoppen lyckades hon hålla rund och fin idag - trots liten volt på kanske 15 meter. När vi sedan var klara med jobbet och jag skrittade av henne på vår gata så var hon lugn och avslappnad trots vinden och grannens springande pållar. Så då hade motionspasset fått damen att slappna av och lugna ner sig ;-).

Efter rykt och pyssel blev det hagen igen för pållarna, vilket de verkade nöjda med ;-)

Jag fixade klart allt i stallet så det är färdigt till insläppet och kvällsnattning. Lilla Prickan fick sin beskärda del av klappar då den lilla kissen var extremt kelsjuk.

När allt var klart så gick jag in och tog itu med att uppdatera lite filer på vår dator. Det var flera program som hade automatiska uppdateringar som väntade och lika bra att fixa  till det när jag hade tid. Mellan varje uppdatering så passade jag på att fixa lite stryktvätt. Påslakan som behövde fixas och lite annat smått och gott. Har ju hållit på och tvättat idag igen... *evighetsgöra* så i morgon har jag mer stryktvätt att ta rätt på *suck*. Tar aldrig slut.

En liten rapport kommer det här också. Idag är det exakt 2 månader sedan jag slutade med godis och kaffebröd. Har även slutat med att sitta kvällsfika framför dator/TV. Det har gett reslutat och jag är jättenöjd med att ha lyckats gå ner 11,2 kg under dessa 2 månader :-). Förhoppningsvis lyckas jag gå ner lika mycket till under 2 månader till - då har jag rätt mycket mera kläder att ta på mig i lite mindre storlek *fniss*.

Nu ska jag i alla fall ta mig ut i mörkret och se om det är några hungriga hästar som vill in i stallet och käka kvällsmat. Sedan blir det TV:n en stund för mig. CSI Maimi ska banda, ska sedan kolla på Brottkod försvunnen och sedan kommer Nurse Jackie - som är  hur bra som helst! ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0