23/9 Onsdag - full rulle...

Kors i taket - I natt har jag fått sova hela natten utan att vakna av någon hostattack!!! Finns hopp om livet med andra ord, någon gång går väl förkylningen över kan man hoppas. Vill komma igång och träna igen, framför allt vill jag ha tillbaka orken.

Att jag blivit lite bättre i alla fall, märktes idag när jag var ute och flängde runt på min cykel. Har varit en lite lätt hysterisk dag. För över en månad sedan så bokade jag in ett besök på SPA-huset i stan för att utnyttja presentkortet jag fick av mina arbetskamrater när jag slutade på Haga hemvård (för 1 år sedan). Då för en månad sedan, så var min kalender tom denna dagen bortsett från ett möte på em med adm-gruppen på vår förvaltning. Det skulle jag hinna till utan problem... men idag var inte kalendern tom.... först träff med min chef på morgonen, fika och sedan möte 1,5 med nästa chef, slänga i sig mat och så på cykeln - trampa iväg till andra sidan stan för att komma till SPA-huset.

Jag tog alltså en rejäl långlunch som innehöll pedikyr och fotvård :-). Gissa hur skönt det var på en skala 1-10 - typ 15 ;-). 1,5 timme senare så cyklade jag tillbaka till jobbet med mjuka fossingar, ursnyggt lackade och masserade underben *skön suck*.

Så här snyggt lackade har nog aldrig mina tånaglar varit - dessutom typ en storlek mindre... *fniss*.

Lyckades i alla fall cykla tillbaka till jobbet i VÄRSTA motvinden UTAN att få ett astmaanfall - alltså är jag bättre i min förkylning än vad jag trodde ;-). Var bara inne på mitt kontor och plockade ihop prylar och så iväg på cykeln igen till SBH1 för nästa möte. Skulle kunna sova över där för jag har två möten inbokade där i morgon också... ;-).

Adm-mötet höll på till kl 16 så maken hämtade mig på plats, behövde alltså inte cykla hem i alla fall ;-).

Väl hemma så fixades det middag och käkade i lugn och ro innan jag gick ut i stallet. Pållan fick vila idag så jag behövde inte tänka på att vi skulle iväg någonstans. När jag höll på med mockningen så lekte maken med sin nya leksak.

Äntligen har han skaffat sig en egen svets... nu kanske jag äntligen får upp vindskyddet till pållarna...

Maken fick leka ifred - lika bra det ;-). Han surrade dock någonting om att han ska lära mig att svetsa. Han måste nog prata i nattmössan ;-). Herregud! Svetsloppor gör ju ONT! :-O

När jag var klar i stallet så hade jag lite tid över eftersom jag inte skulle rida. Passade på att utöva lite lädervård. Sadlar och träns blir ju rätt dammiga av all ridhusridning, så det var i stort behov av rengöring. Det tog en timme ungefär, att göra rent 2 sadlar, träns och lädergrimma med sadelsåpa. Behövde inte fetta in, utan det viktigaste var att få rent utrustningen från sanddammet.

Nu luktar det nyputsat läder i min sadelkammare - en doft jag gillar - och så känner man sig duktig när prylarna hänger på sina platser och glänser :-)

När jag var klar ute i stallet så fortsatte jag att grejja inne. Tog rätt på tvätten efter helgens tvättomgång. Passade på att fixa stryktvätten när jag ändå var i farten. Urtråkigt att fixa tvätt och stryktvätt, men skönt att ha kläderna i garderoben ;-). Blir inte så mycket katthår på kläderna då *harkel*. Resten av veckan kommer ju försvinna i ett töcken av aktiviteter det var i dag eller nästa helg som det fanns tid för strykning ;-). I morgon ska jag rida, på fredag ska m2 hoppa pållan, på lördag ska jag rida lektion och på söndag är det äntligen dags för....

Kyra-cliniken i Strömsholm *jippi* och då försvinner ju HELA söndagen :-D - Gud, vad kul vi ska ha!!!

På fredag ska jag iväg och köpa ett stativ till videokameran och ett batteri till - här ska clinik filmas  :-).

Men som sagt... blir inte så mycke annat gjort resten av veckan... skulle nog behöva ha en hushållerska anställd *fniss*, men, men städa kan man göra i ett annat liv ;-)

Nu är det i alla fall dags att gå ut och försöka få in pållarna i stallet och servera dem kvällsmaten. Vovvarna ska kvällsrastas och sedan ska jag se om det finns nåt att kolla på TV. I natt ska jag försöka sova i en SÄNG, så får vi se hur det funkar...

Roligare än så här blev inte dagen idag!