5/9 Lördag - Höst

Riktigt höstrusk har det varit idag. M1 och P kom kl 9.30 så Oktawia stod inne och var torr och ren. Det blev en tur till ÖFK och M1 red igenom Oktawia inför morgondagens programridning. Pållan skötte sig bra idag och M1 var nöjd med arbetspasset. Så får det funka som det gör i morgon - hur som helst så är det bra miljöträning för damen, och det är det viktigaste.

Var hemma igen vid 11.30 tiden, pållan blev avsvampad och sedan utsläppt i hagen. Dock med regntäcke på för det var allt annat än trevligt väder ute. När jag var klar med mockning och hästmaten så var det dags att fixa mat till mig själv.

Maken hade nämligen tagit med sin sin vovve och stuckit till skogs för att plocka svamp. Lunchen bestod av rostade rotfrukter och rostbiff - vilket han inte var ett dugg intresserad av. I alla fall inte grönsakerna ;-).

Maken blev borta hela em och jag kunde i lugn och ro riva ut hela min garderob och sortera kläder och dessutom städa garderoben. DET behövdes!!! Jag sorterade undan sommarkläderna och plockade fram höst/vinterkläder. Dessutom så soterade jag upp allt i olika högar med storlekar. Jag har ju liksom gått upp och ner i vikt tidigare... ;-). Eftersom mina svarta jeans gick sönder i veckan så var jag tvungen att gå igenom vilka byxer jag har som duger till jobbet... som jag kommer i dessutom. Om 10 kg så har jag VÄLDIGT bra med kläder som jag kommer i... men där är jag inte ännu ;-). Om 5 kg har jag i alla fall rätt bra med braller som jag kan ha, så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen. Inget godis, kaffebröd eller annat socker... och dessutom komma ihåg att träna ;-).  Har absolut ingen som helst lust att köpa nya brallor när jag har mängder med brallor som jag kan komma i - bara att se till att övervikten sakta men säkert försvinner ;-).

Tur att det är höst och jag är väl motiverad - dessutom skönt med vänner som supportar en - kan inte påstå att maken sköter den biten speciellt snyggt för tillfället... eller rättare sagt - det har han aldrig fixat de gånger jag gått ner i vikt, kom jag just på....

Hur som helst, sorterade bort en del gammalt och trasig som slängdes, men det blev en hel del med kläder kvar i alla fall...



Sedan var det bara att snyggt förpassa kläderina in i den nystädade garderoben. Hängde in allt utom det som är i storlek 44 - för dit har jag 20 kg - kommer alltså ta ett tag innan jag kommer i de kläderna. Då är det i alla fall dags att sortera bort det som är för stort så då får 44:orna plats. I nuläget får de ligga i en säck i garderoben i väntan på att mitt "nya liv" ger resultat ;-).

Det var himla skönt att få garderoben städad - inte något jag gör speciellt ofta så nu känns det som jag har koll på vad jag har för något. Under städningen så hittade jag ett skärp som jag nästan letat ihjäl mig efter, så städningen gjorde nytta ;-).

Det tog 2.5 timme att fixa med garderoben. Lexi och Kayo fick vackert finna sig i att ligga nere i hallen för att inte vara i vägen. Men den som var tvungen att vara med på övervåningen var Nalle... dock insåg han att sängen var upptagen av mina kläder. Istället så nöjde han sig med att ligga och sova precis vid trappan... Nästan så man snubblade över honom när man skulle upp och ner i trappen. Inte nåt som dock bekymrade Nalle - för han sov han ;-)



Efter den stora garderobsröjningen så var jag lite trött och kaffesugen. Så det blev en kopp fika samtidigt som jag surfade runt på Bukefalos ett tag. Sedan tog jag tag i att ladda ner bilder som ska bli papperkopior - 7 månader sedan jag gjorde det sist och 2 timmar senare så hade jag plockat ut 178 bilder som jag laddade ner till Fujicolour.
Överföringen av bilder tog ett stund och jag började med lite middag. Maken måste ha känt matlukten för han dök upp med en korg med kantareller lagom när jag började med maten. Till middag blev det lök och chorizofyllda paprikar - tack vare korven tyckte maken att maten var OK att käka... Jag tyckte maten var smaskens - som vanligt *fniss*.

Efter middagen så kände jag att jag behövde lite luft efter dagens "innejobb". Maken var trött efter sin em i skogen och förpassade sig till soffan och TV:n. Alltså blev det jag och Kayo som tog en snabb promenad på 45 min. Min inflammerade hälsena har skötit sig riktigt bra och det funkade kalas att gå ut och gå. Voltaren is the shit! ;-).

Fick ta min promenad i regn, för jag och Kayo hann ju inte mer än 100 m hemifrån förrän det började regna. Men, men - jag hade regnjackan på mig och musik i öronen och Kayo har ju päls. Alltså blev det en skönt promis trots allt ;-).

Motioneradet var inte slut för dagen visade det sig... när jag var ute vid 20:30 för att plocka in pållarna så var de inte helt villiga att komma in. Hagen är 500 m lång och när man gått den fram och tillbaka under 30 min - då har man vandrat ett par km... men till sist så insåg pållarna att maten nog lockade trots allt ;-).

Resten av kvällen har varit lugn, har surfat och mailat lite... skulle dock vilja gå på bio - men maken bara blåvägrade... jag hade inte ork att engagera någon annan kamrat som sällskap - så det får bli någon annan gång.

Gissa om jag ser fram emot att åka iväg till Åland den 7/11 med Oriflamegänget! Då ska jag roa mig ordentligt *fniss*.

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0