22/4 Torsdag - Shopping på hög nivå...

Har idag varit iväg på mammografi, redan 1,5 år sedan förra gången. Dagens undersökning gick snabbt och smärtfritt tillväga... väger ju 27 kg mindre sedan förra undersökningen. Ingen fet mage som är i vägen och boobsen har ju minskat en kupstorlek. Berättade för sköterskan om bedriften som blev imponerad och skrev in det hela i min journal. Så när de ska jämföra bilderna från förra undersökningen så förstår de vad storleksskillnaden beror på ;-). Så jag åkte ifrån USÖ på riktigt bra humör. Stannade vid ett fik och köpte med en frukostmacka... blev en räkmacka :-). Passade också på att köpa med en fikalängd till eftermiddagens fika... alla undrade vad jag "firade" för något och när vi fikade på em så berättade jag att det jag firade var att min mammografiundersökning hade gått snabbt och smärtfritt... hi hi - precis vad ett gäng killar behövde få höra så här på en torsdag em *fniss*. Nåja, vi hade kul en stund i alla fall ;-).

Full fart hem efter jobbet. Har varit extremt trött idag också... och muskelvärk i kroppen... undrar om jag håller på att bli sjuk eller om det bara är all förbannad anspänning som tar ut sin rätt *suck* visar sig väl så småningom. Vi hann vara hemma en stund så vovvarna blev rastade och vi fick i oss lite mat. Sedan var det dags att åka in till stan igen. Dags att kolla på ytterligare en lägenhet. Ligger i Lillån och var helt OK... dock fler intressenter så vi får se vad som händer...

När vi var hemma igen så hann jag med att mocka boxarna och ställa betforen innan det var dags att haka på trailern och ge sig iväg på nästa utflykt - inte så långt denna gången - bara till grannbyn ;-). Dags att hämta åkklipparen och betala för sig :-)

Vi gjorde upp affären, fick med mig kvitton på senaste servicen, instruktsionsbok och kvitto på att jag betalat för mig och så fick jag köra in den i trailern... det var en upplevelse ;-).

En hästtrailer är väldigt bra att ha - inte bara EN hästkraft som man kan köra per gång... utan även flera som det är i denna lilla maskin ;-)



Däremot så vågade jag inte backa ut den, utan det fick T göra. Men när maskin väl var på plats så blev det snabbt en provtur för Lizzie. Kommer bli plättlätt att hålla gräsmattan i bra trim med denna lilla sak :-)



Inte varje dag man shoppar dylika trädgårdsmaskiner och förhoppningsvis så ska det räcka med denna för att jag ska kunne hålla trädgården i trim under sommaren... om inte annat så kanske det finns hugade typer som vill ut och åka *fniss*. Himla skönt att få tag i en som är fräsch och servad i alla fall :-). Körde runt som en liten vilde med den en stund innan den blev inlåst. Upptäckte i allla fall snabbt att Lillan inte går ihop med denna typ av trädgårdsmaskin.. hon försökte bita där hon kom åt... hon tyckte den var hur skum som helst... ;-).

När nyförvärvet var inlåst så fortsatte jag med stallsysslorna, gjorde klart mat och fixade med vatten. Sedan in för att jobba åt NRU en stund. Nu är jag klar med det och det är dags att gå ut och plocka in pållarna för natten. Blir nog sedan en tidigt kväll.. känns som om jag sover för lite... gör nog det ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag vill provköra!!! :)

2010-04-22 @ 22:50:25
Postat av: Lizzie

Ha ha - du är välkommen för en åktur! :-)

2010-04-23 @ 09:50:19
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0