27/4 Tisdag - Motion...

Började dagen med en perfekt start. Lagom varm, lagom fint väder, lite lätt medvind, musik i öronen och full fart på cykeln till jobbet. Dessutom nysopad asfalt och en mil cykelbana. Det är typ cirka 7 km raksträck mot staden och här är början där jag börjar min resa på banvallen.

Eftersom det var lite lätt medvind så gick det plättlätt att cykla in till jobbet. Har en 7-växlad cykel och kunde cykla på tyngsta växeln hela turen, förutom när jag skulle över motorvägen. Då blir det en liten uppförsbacke och jag fick växla ner till 4:an. Annars så var det full fart på cykeln och efter 35 minuter var jag på plats på jobbet. Var inte trött när jag kom fram utan enbart full av energi - ett motionspass har ju den förmågan ;-).

Det blev ytterligare en tur på cykeln mitt på dagen, då trampade jag upp på stan och sammanstrålade med vännen MK och vi käkade lunch på Shanghai och hade en trevlig pratstund. Innan jag trampde tillbaka till jobbet så blev det en snabb tur till Claes Ohlsson och inköp av ny cykeldator, en till mig och en till T. Min gamla cykeldator är 11 år gammal och gjort sitt. Nu ska den nya bara monteras på cykeln.

Efter jobbet så var det till att cykla hemåt. Tyvärr så hade det inte slutat blåsa under dagen, så istället för lite lätt medvind så hade jag rätt mycket motvind hemåt. Funkade ändå rätt bra att trampa hemåt, och kunde cykla på 4:an i princip hela vägen. Tog 45 min att ta mig hem och det är fullt acceptabel när det blåser motvind - klarade mig utan att det regnade i alla fall ;-). Var lite trött i benen och lite ont i rumpan... Har ju 13 km till jobbet  - enkel resa...

Käkade lite mat och tog sedan itu med stallsysslorna. Plockade in pållan vid 19-snåret och gjorde iordning damen för ett pass inne på ÖFK. Det var M2 som skulle hoppa daman idag och efter mitt cyklande idag så var det bra att M2 skulle sköta pållan motion.

Var inne med pållan till ÖFK till kl 20, regnet hängde i luften men vi körde på ute. Först framridning runt SM-banan sedan kom M2's kompis L och vi gick till hoppbanan. Använde de hinder som stod uppställde och idag skötte sig pållan kalas. Vi testade att göra ett titthinder med hjälp av lådor klädda med typ "konstgräs". Ställde lådorna under en bom i ett rättuppstående hinder - och för första gången så vägrade pållan!!! Detta tyckte hon var skitläskigt! Fick kolla på det, ett par vägringar till, men sedan var det inga som helst problem, utan då skuttade hon duktigt över! För övrigt så var damen duktig idag och M2 var nöjd med pållans insats. Det kom lite regn under passet så lite blöta blev vi, men det är smällar man får ta när hästen sköter sig bra ;-).

Var hemma igen vid 21.30, alltså lagom att servera pållarna kvällsmaten när jag var klar med pållans avskötsel efter dagens arbete. Hann precis in för att kolla en sväng på TV innan det blev dags för sängen.