5/4 Måndag - Annandag påsk

Sovmorgon idag - skönt :-). Kravlade mig ur sängen 9.30 och det är att sova rätt länge för mig. Efter frukost och dusch så satte jag full fart. Hundar och katter håller på och släpper vinterpälsen, alltså var det stort behov av städning... dammade i raketfart och till sist så satte T igång dammsugaren ;-). Vi satte också igång med första sortering och packning av prylar. Började med stora vita skåpet i vardagsrummet, fram till lunch kom vi så långt att vi gått igenom halva skåpet. Det blev 3 högar, ungefär lika stora, mina pryttlar, T's pryttlar och så en hög med skräp ;-).

Avbröt städning och sortering för en stund och åkte in till ÖFK för att käka påsklunch. De hade haft en klubbtävling, dressyr,  innan lunchen, men den hann jag inte åka in och kolla på. Utan jag koncentrerade mig på maten - det viktigaste självklart ;-).

Ordförande KR med hjälp av KN hade gjort ett kanonfint jobb med mat och dukat långbord. Hur trevligt som helst :-D



Jättegod mat och mätt blev jag ;-)



Efter maten blev det kaffe och tårta och lite trevligt prat med vänner. Åkte sedan hemåt igen nöjd och glad efter ett par timmar, redo att fortsätta med städningen ;-).

T hade faktiskt dammsugit klart under tiden som jag varit ute och roat mig, så jag satte igång med att fixa toaletter och handfatt och moppade sedan av golvet. Skönt att få rent i huset i alla fall för en stund ;-). Nu är det fullt med pollen i luften och jag får ta Rhinocort Aqua för mina allergibesvär - just under denna perioden så vill jag undvika att ha för mycket  damm och päls i huset... finns ju en gräns för hur mycket kroppen tål. Även om jag inte är allergisk mot pälsdjur så blir det ju så enorma mängder när djuren fäller vinterpälsen. Skönt att slippa ha det virvla runt i luften ;-).

Efter städningen var jag över till grannen och pratade bort en stund. Till middag blev det sedan bara lite ägg och avokado, jag var inte så himla jättehungrig efter den stadiga lunchen. Behövde bara få i mig lite för att orka med kvällen.

For iväg en snabbis till kyrkan på kvällen. Min pappa skulle ha fyllt 72 år i dag så jag tände ljus på både hans och så mammas grav. Har svårt att föreställa mig hur pappa skulle se ut om han levat idag. Saknar honom fortfarande trots att det är 19 år sedan han dog... :-(

När vi var klara vid kyrkan så var det full fart hemåt och jag tog itu med mockningen. Vet inte vad Oktawia sysslat med i natt, men jag fick mocka ut 2 kärror - brukar räcka med 1. Hästpink överallt! Så det tog en stund, men till sist så var jag klar, på med nytt spån och så fixade jag hästmaten.

Eftersom det inte har varit lika fint väder idag som det var igår, så har det varit läge för innejobb. Märks även på katterna att de inte vill gå ut när det är lite snöglopp ute... framför allt Tussan är ju en lite fröken som inte vill smutsa ner sina små fina tassar ;-).

Tussans favoritsysselsättning är att...

sova....




Tröttare katt får man leta efter ;-)

Under kvällen så fortsatte jag med att sortera ur den andra halvan ur vita skåpet. Den delen där vi har dukar och handdukar. Nu blev det bara 3 högar, en till mig och en till T ;-). När jag var klar så hade T 5 st fulla kartonger... och vi har bara gått igenom ETT skåp... vi som har miljoner med pryttlar.... nåja, en början i alla fall...

För att rensa hjärnan lite så blev det att jag fortsatte med lite pyssel. Har påbörjat pyssel med små söta presentaskar som jag nu håller på att dekorera. Har gjort klart en ask och håller på med en till... blir nog bra när det är klart ;-)



Nu är det snart dags att bänka sig framför TV:n och kolla på Johan Falkfilmen, tyvärr krockar det med CSI... jag måste göra något åt detta att jag inte kan spela in... funderar på att byta upp boxen från canal digital... kollar ju inte på TV SÅ ofta, men när jag väl gör det så klart programmen ska krocka ;-). Behöver nog ha en inspelningsbar box...

Pållarna får i alla fall vara ute till 22-nyheterna - då har jag tid att ta in dem och kolla över dem utan att missa nåt av filmen ;-).

Roligare än så här blir det alltså inte idag :-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0