26/8 Torsdag - Mera regn...

Det tråkiga regnvädret fortsätter... var hur trött som helst när jag vaknade, huvudvärken kom smygande ganska omgående *suck*. Tur man har flextid så jag inte behövde stressa på morgonen... Orkade i alla fall jobba hela dagen. Det blev ett snabbt besök på Willys för att shoppa med lite nödvändigheter, såsom kattsand och lite mjölk och bröd. Sedan full fart hemåt för att fixa lite käk.

Det har regnat till och från hela dagen, men närjag kom hem så var det i alla fall uppehåll och både hundar och katter ville ut. Lexi och Lillan for direkt iväg för att skälla på grannens hundar *suck*. Inte precis vad mitt arma huvud behövde...

Den som inte hetsar upp sig i onödan utan softar och tar det lugnt - det är Nalle. Som skickar lite coola hälsningar till sin fanclub ;-).



Jag fixade i alla fall ordning lite mat och käkade och tog det lugnt en stund. Lagom när jag skulle sätta igång att göra nåt vettigt så kom T farande. Vi tog först en fika och sedan skulle han hjälpa mig med att få ordning på mina nya bokhyllor, men som vanligt hade jag ingen ordning på verktyg och skruvar m.m. Så under tiden som hel letade rätt på prylarna, passade jag på att gå ut och mocka så jag fick stallet klart för kvällen. När jag var klar med stallet så hade T hittat lite skurvar, men jag upptäckte att baksidorna på Billyhyllorna behöver sättas fast lite bättre och till det behövs passande småspikar - som jag inte hade tillgängligt. Så bokhyllorna får vänta ett tag till...

Istället så blev det lite småfix. En list som blev ditsatt, brandvarnare blev uppsatt på övervåningen m.m. Sånt där småplock som tar längre tid att fixa än vad man tror... Till sist så blev det dags för T att fara till lägenheten. Jag kollade till att små katter...

Tussans bebisar är ena riktiga små busråttor och har kommit på att deras klätterpelar går att skicka ner på golvet - funkar lika bra liggande ;-)



Efter att ha fixa med de små busfröna var det dags att gå ut till stallet och fixa in kusar och mata både hästar och lilla kattfamiljen i sadelkammaren.

Pållarn vill komma in på en gång. Det regnade inte, men det var miljoner med mygg ute. Så att få komma in i ett stall och käka mat låg nog rätt högt på deras önskelista. Snabb koll av pållarna och så blev det kissarnas tur.


Prickans bebisar är nu så stora att de käkar kattmat och jag köpte med "juniormat" när jag var på Willys - och Prickan tyckte det smakade smaskens ;-). Prickans bebisar var upptagna med annat...

... nämligen att se hur söta ut som helst ;-)



... och busa... :-D



Efter lite kattungegos var det dags att parkera sig i soffan för att kolla på CSI Maimi - och det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0