30/12 Torsdag - Trött

Det är inte alls bra att komma isäng för sent flera kvällar på raken... är alldeles för gammal för sånt upptäckte jag idag. Åkte buss till jobbet, missade hållplatsen när jag skulle av så jag fick gå lite längre än vad jag bruka. Så kan det gå när man sitter och halvsover!

Kämpade mig igenom hela dagen på jobbet, men hade svårt att få fart på skallen - den hade tydligen redan tagit semester ;-).

Väl hemma så var det segt innan jag kom ut i stallet för att mocka, men det måste göras. Som tur var så hade jag tid på mig för långsamt gick det - kroppen seg som tuggummi. Tur att piloten M1 skulle rida idag :-)

Hade fått in pållarna tills det att M1 och P kom och jag fixad också byte och lite puts av dressyrsadeln. Så idag fick pållan använda det fina eskadronschabraket vi fick av M1 i julklapp :-)

När vi kom in till ridhuset kl 20 kvällen innan nyårsafton så kan jag tala om att vi var helt ensamma i ridhuset ;-) vad konstigt *fniss*.

Det betydde att M1 hade got tom utrymme att rida på i alla fall. Oktawia var för dagen på mycket bättre humör än i går och ridningen funkade riktigt bra. Träna på öppna och sluta och så övergångar, även övergångar som vanligt. Såg riktigt bra ut idag - även om pållan försökte tränga ut med sina bogar ;-)

Vi var hemma igen vid 21.30 tiden och när jag var klar med allt fix i stallet och kvällsfodring av hästarna så hann klockan bli 22.15. Lillan som varit med hela kvällen, slockande på 3 sekunder i soffan. Jag kollade lite på TV innan det fick bli sängen.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0