15/2 Måndag - Pust

För min del så blev det inte direkt någon lugn måndagkväll ;-). Lite snabb införskaffning av mat efter jobbet och så full fart hem.

For runt som en virvelvind och städade undan lite i huset, och så städade jag hos katterna. Katterna är rätt duktiga på att ställa till - på nolltid ser det ut som kriget dragit fram... ;-). Under dagen har det ringt kattungespekulanter så jag visste att jag hade minst 2 stycken på ingång under kvällen, eventuellt en tredje spekulant, men hon skulle höra av sig senare under kvällen för att se om det fanns några katter kvar.

När det kommer kattspekulanter så behöver de ju vara städat hos kissarna ;-). När det var avklarat så blev det full fart ut till stallet. Jag hann precis mocka klart när en av spekulanterna ringde och talade om att de var på väg. Maken hade fixat middagen under tiden som jag mockade, den var bara att sleva i sig på stående fot.

Först kom det den ung tjej med 2 kompisar - de fastnade till sist för en av de cremefärgade hanarna. Så där blev en kissunge såld.

45 min senare så kom nästa kattspekulant - de hade åkt en bit, från Katrineholm och vi har haft mailkontakt sedan i går och den kvinnan hade bokat 2 st kattungar, en brun/röd hona och en röd/vit hane. Kissarna i verkligenheten motsvarade deras försväntningar och vips så var ytterligare 2 kattungar sålde. Kvar satt 2 st ensamma små hanar och undrade vart syskonen tagit vägen ;-). Mamma Kajsa verkade mest tycka det var bra att få det lite lugnare... ;-).

Hann inte mer än sälja två kattungar förrän den tredje spekulanten hörde av sig. Hon vill köpa TRE katter!!! Förklarade att det bara fanns 2 kattungar kvar, MEN att jag har en cremefärgad hane som är 1 år som också är till salu. Kvinnan slog till direkt och i morgon 17:15 kommer hon för att hämta kissarna.

Kvar nu är en röd/vit hane som är 1 år... kanske blir av med honom också ;-). Vem vet!

Snacka om att det gick i ett denna kväll!!! Vid 20:45 hann jag ut till stallet för att fixa klart med hö och så plocka in pållarna för kvällen. Nu behövde jag pusta lite så jag orkade inte stressa... det fick ta den tid det tog att fixa klart i stallet och gå över pållarna. Alltså missade jag början av CSI NY, men det är ju inte helt ovanligt ;-).

Men resten av kvällen fick det bli TV:n i alla fall!

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0