22/2 Måndag - Åter jobb

Var bättre i min förkylning idag. Fortfarande täppt och snorig, men inte lika tung i huvudet, så det verkar gå åt rätt håll i alla fall. Alltså var det bara att åka till jobbet. Inte för att det var så himla kul att ge sig ut i -27 grader *burr*.

Med till jobbet idag hade jag Nalle. Nalle fick åka transportbur och blev placerad i mitt rum i några timmar. Strax innan kl 10 så gick jag och Nalle iväg till Veterinärstationen som ligger 5 min promenadavstånd från mitt jobb. Veterinären kollade igenom Nalle, inga problem och 15 min senare - snipp, snapp - och Nalle som häradsbetäckare är ett minne blott ;-). Promenad tillbaka till jobbet med en sovande Nalle i buren, han blev återigen placerad inne på mitt rum så jag kunde hålla koll på honom. Lagom till lunch så började han vakna till liv och husse kom och hämtade honom på lunchen så Nalle blev hemkörd till huset. Det var bra för vid detta laget ville Nalle inte vara kvar i buren ;-).

För övrigt så var det en dag på jobbet med full rulle... det har varit ett snöoväder med klass 2 varning, men stadens medborgare kräver ändå att det typ ska vara sommarväglag i hela stan... mååånga telefonsamtal till flera personer var det under dagen. Och det kan jag säga - att vara kvinna med PMS och bli utskälld i telefon - DET är ingen hit...

Folk är helt galna - behöver nog vara fler vintrar som denna så de vet var riktigt vinter innebär. Saker och ting TAR längre tid, det blir omständigare... men det är ändå, som en arbetskamrat uttryckte det, ett I-landsproblem!

Väl hemma på kvällen så var jag glad över att vi hade det plogat och kunde ta oss fram :-). Kylan är egentligen värst, tycker att det kan ge sig med den nu. Men efter middag och jag fixat klart stallet så gav vi oss ut i kylan i alla fall. Eftersom Lillan inte längre kan lös på gården utan att springa iväg till grannen och ställa till ofog, så fick det bli en promenad med vovvarna. Nya jackorna funkar bra så vi frös inte, blev bara lite kallt i ansiktet på vägen hem för då blåste det lite. Promisen blev inte så lång, vi var ute i 30 min, men vovvarna var nöjda.

Pållarna får nu ännu mera hö och förhoppningsvis ger de tusan i resten av hagstolparna... och jag hoppas verkligen att det inte är snöstorm i helgen, för då MÅSTE jag åka iväg och hämta ett nytt lass med hö. Annars blir det kris...

När allt var klart med hästar och stall för kvällen, tillbringade jag resten av kvällen framför TV. Måndag innebär CSI och Medium :-). Lilla Nalle kom och la sig i mitt knä när jag kollade på TV. Han rör sig lite stelt, men är i övrigt inte sur på matte trots veterinärbesöket ;-). Nalle kommer må mycket bättre sen!

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

Pussa Nalle från mig!

Fancluben

2010-02-23 @ 13:58:12
Postat av: Lizzie

Det ska jag göra :-)

2010-02-23 @ 16:01:53
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0