10/1 Söndag - Fortsatt kyla...

Jippi - Sibirienklimatet håller i sig, när jag klev upp 9.30 idag så hade vi -22 grader - och 15 grader i huset. Jättekul *typ inte alls*! Inte fanns det någe ved inne heller och jag hade inte tid att hämta på morgonen. Det blev en varm dusch och sedan frukost. Vid 10.30 hakade vi på trailern och vi for iväg för att shoppa sängen jag kollade på i går.

En sängram och 2 sängbord, 4 år gammalt - allt för 500 spänn. Helt OK pris tycker jag. Materialet är oljad furu och alltihopa är i mycket bra skick, inga repor eller hack. Så det kommer bli ursnyggt när jag laserat det hela i vitt :-)

Just nu är alltihopa placerat i sadelkammaren i väntan på målningsbart väder och urymme i huset ;-)

Det är spårfräst mönster i gavlarna, funderar på att lasera spåren i någon dalablå nyans... har ju blått i sovrummet.



Och så tillhörande sängbord




Efter lite lunch så var det åter dags att ge sig ut i kylan. Gav mig i kast med den delikata uppgiften att mocka djupfrysta bäddar... *suck*. Dessutom höll jag på att frysa sönder trots 4 lager med kläder, tjocka skinnvantar och mössa.

Maken åkte på em iväg och hälsade på sina föräldrar. Jag var kvar hemma och röjde lite i röran. När jag väl började plocka undan lite på mitt skrivbord, så slutade det med att jag städade hela undervåningen. Framför allt badrummet var i stort behov av en ordentlig omgång - så min städiver gjorde ju nytta i alla fall. Höll på för fullt när maken kom hem igen. Dock blev inte han speciellt städsugen, så övervåningen blev ogjord... Jag hade inte tid att fortsätta städningen eftersom M2 kom precis. Hon hade bokat träning för I kl 17.45 så ut i kalla stallet igen ;-).

Oktawia blev snabbt iordninggjord för en omgång dressyrträning och färden gick mot ÖFK. Oktawia och M2 skötte sig riktigt bra, pållan var lite motsträvig, men M2 fick god hjälp av I för att rida igenom det hela och till sist så hade Oktawia iordning på bakben, rygg och bogar. Lite huvud rakt upp under sista minuterna i galoppen, men det berodde på att hon var helt slut. Hon hade med sig bakbenen och spårade bra - så tränare I var jättenöjd.

Lite galopp



Lite travjobb



Jag har filmat lite, men inte hunnit gå igenom materialet ännu, så vi får se om jag lägger ut nåt på Youtube i morgon istället ;-).

Pållan fick jobba ordentligt idag och blev rätt svettig, så när vi kom hem så fick hon stå kvar inna med fleece + ulltäcke på sig. Hö och vatten serverades till pållarna, mer mat och vatten blir det vid 22-snåret. Nu ska jag kolla på svenska filmen på 4:an som början kl 21.

Roligare än så här blev alltså inte dagen idag :-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0