19/7 Måndag - Slappardag

Gårdagens slit kändes i kroppen idag... tog det lugnt på fm och vid 12.30 åkte jag in till stan. Träffade kompisen MK utanför Stadsträdgården och där käkade vi lunch och snackade lite skit i ett par timmar. Det var lite blåsigt och växlande molnighet, inte så varmt som förra veckan - precis sådant väder som jag gillar. Hade en mycket trevlig em innan det var dags att bryta upp och röra på sig.

Efter besöket i Stadsträdgården åkte jag till T en snabbis och tog en kopp kaffe. Han höll på och skruvade ihop ett köksskåp, men hade tid med lite fika. Innan jag sedan åkte hem tog jag en tur till Rusta där jag shoppade på mig lite material för att kunna gå lös på väggarna i sovrummet och trapphallen. Det är dags att börja spackla över tapetskarvar, hål osv för att så småningom kunna måla väggarna. Har också lite sprickor som ska lagas och till det behövs glasfiberremsor. Så nu har jag allt material jag behöver för att sätta igång med grundarbetet :-)



Jag var hemma igen vid 18-snåret och jag pausade en stund framför datorn, men sedan blev det dags att hoppa i stallkläderna och gå ut till pållarna.

Oktawia var snäll att fånga in trots att pållarna numera har en enorm hage att gömma sig i ;-). Bianca hade tappat sin grimma och den lär jag väl aldrig mer se röken av ;-)

Jag borstade av pållan och så blev det ett litet ridpass. Damen var dock hur trött som helst så det blev ett lätt arbetspass i skritt. Fick dock jobba i skritten, övergångar skritt-halt-skritt, framdelsvändningar och skänkelvikning. Pållan tyckte det var jobbigt och tyckte det var skönt att få återgå tillhagen och beta efter det lilla arbetspasset ;-)

Var klar i stallet vid 21-snåret och hann in till TV lagom tills det att CSI NY började. Så resten av kvällen tillbringas framför TV. Roligare än så blir det inte idag, men har ju haft en bra dag så det är helt OK ;-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0