22/7 Torsdag - Forts spackling...

Upp vid 9 och efter dusch och frukost satte jag igång med det fortsatta arbetet med att spackla i sovrummet. Det var en vägg kvar och när den var färdig så fortsatte jag ut i  trapphallen. När jag ändå hade spackelspaden i handen så var det lika bra att fortsätta spackla  och jag körde på fram till 13-snåret ungefär. Då blev det dags att käka lite lunch och vila en stund med mn bok framför ögonen ;-).

Efter en timmes paus så fortsatte jag jobbet med hallen. Var en del sprickor som jag satte glasfiberremsor över och så spackel över det. Körde på tills jag kom fram till hörnet i trappan... insåg då att jag stött på ett problem.... behövde en stege för att nå ända upp taket.

Vips var ju klockan 16 och jag petade i mig lite mera mat. T kom sedan vid 17-snåret för han skulle hjälpa mig att slipa sovrummet. Jag har ju svårt hålla i slipmaskinen någon längre stund eftersom den vibrerar rätt bra, därför skulle T hjälpa mig med den biten.

Vi tog en kopp kaffe och visade sedan hur långt jag kommit under dagen och mitt problem med hörnet i trappan... snabbt insåg vi att jag var tvungen att införskaffa mig en stege, inte ens T kom åt att fixa hörnet. Därför blev det till att haka på trailern på bilen och dra iväg till bygghandeln ute i Marieberg. Behövde en stege på cirka 3 meter och den går ju inte in i bilen...

Hittade en lämplig stege, köpte mer spackel eftersom jag gjort slut på det jag hade, spanade runt lite men sedan var det full fart hemåt igen.

Stegen blev perfekt och under tiden som T slipade väggarna i sovrummet så pillade jag bort lös tapet i hörnet i trappan och så spacklade jag den höga väggen. T slipade även sovrumsdörren och dörren till TV-rummet. Jag upptäckte en del hål i dörrarna som jag snabbt spacklade över. I morgon kan jag nog grundmåla dessa dörrar :-)

Dagens jobb avslutades sedan med att T skruvade ner takfläkten i sovrummet så jag kan måla taket i morgon. Sedan gick vi ut och borstade av oss, vi såg ut som möljnare båda två ;-). Slipadammet finns nu i hela huset...

Jag var sedan ute och kollade till pållarna, hade tänkt rida idag - men tiden räckte inte till... så blir det när man håller på med rustning... sprayda med lite flugmedel och fyllde på med färskt vatten. Pållarna var måtteligt intresserade av mig - käkade för fullt ;-).

T åkte sedan hem och jag däckade i soffan för att kolla på CSI - bara ett kort avbrott när Minternet var här och lånade min bil. Håller tummarna hårt att allt går bra i morgon!

Men nu är det soffan som gäller i alla fall och det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0