8/7 Torsdag - inte så mycket målning...

Tog det lugnt på fm. När jag höll på att fixa frukosten i köket så hörde jag att Lexi gnällskällde vid trappan. Skällde på henne att ge tusan i katten, men så helt plötsligt så hörde jag att båda hundarna var väldigt upprörda och det måste vara nåt annat än en katt. Lillan kröp fram från att ha varit under trappan - värsta raggen hade hon... vad var det som vovvarna var så himla upprörda över.

Jo, för första gången på 10 år så har en igelkott dykt upp på vår tomt... och den låg och tryckte under kökstrappan...




Vovvarna lät till sist pigge vara ifred och h*n gömde sig sedan i syrénhäcken - jag hoppas den stannar på gården - trots vovvarna - skulle vara trevlig med en igelkott :-)

Frukost intogs sedan på balkongen, även om det inte var så himla vackert väder idag. Det var lite halvruggigt och katterna var tämligen sega - som de blir när det är lite tryckande luft...

Nalle helt utslagen ;-)



Minna ska absolut ligga i kökssoffan... även om det knappt finns någon plats ;-)



Framåt 12-snåret så åkte vi in till stan i alla fall. Jag ville kolla på lite färg och tapeter, alltså åkte vi till CGP, Debora och sist Rusta. Ska köpa häftgrund till taket i trapphallen och så till husets alla fula bruna dörrar. Sedan ska det målas vitt. I sovrummet funderar jag på ifall det ska bli till att måla över befintlig tapet eller tapetsera. Hittade först ingen tapet som tilltalade mig, men på rusta hittade jag två olika. Den ena är svagt ljusblå, helt omönstrad. Men så hade de även en mönstrad tapet som jag gillade ju mer jag tittade på den.

Frågan är om detta lite romantiska motiv passar mig... Är ju inte så himla mycket för rysch och pysch... men detta kanske är en bra sovrumstapet. Svagt ljusblå är den i alla fall - inte grå som den ser ut på bilden ;-)




Ska fundera ett tag... måste ju spackla och slipa i sovrummet innan jag beslutar mig för att måla eller tapetsera... ;-)


När jag kollat klart i färgaffärer så åkte vi till lägenheten. Där kunde vi konstatera att målningen av vardagsrummet var helt OK nu. Behövde inte måla en gång till, vilket T tyckte var himla skönt ;-). Under tiden som jag målade ena köksdörren så tog han bort all plast från golvet i vardagsrummet och golvet blev rengjort.

Äntligen kunde T fixa i ordning det som är viktigaste... att placera nya TV:n i vardagsrummet ;-).

Den gamla klippansoffan fick på sig en nyinköpt klädsel och får duga i väntan på nya soffan. Även en TV-möbel ska shoppas in, men T vet inte vilken modell han vill ha än bara ;-)

En T som är nöjd med tillvaron ;-)




Gardiner, tavlor och mattor kommer också så småningom ;-)

Hux flux så var det dags för mig att åka iväg till frissan. Hade tid för klippning och färgning kl 15.30 och under tiden som jag var hos frissan i dryga 2 timmar röjde T loss i lägenheten. Behöver ju packas upp lite ;-)

Efter besöket hos frissan så åkte vi hem till Kartorp. Tog det lugnt en stund. T behövde vila i horisontalt läge innan det var dags för Oktawias motion ;-).

Tog in pållarna vid 20-snåret och pållan blev iordninggjord för en tur in till ÖFK. Vid 20.50 satt jag i sadeln och det är typ första gången på 5 veckor - så det var verkligen på tiden. Men min förkylning har varit så himla långdragen - har fortfarande problem med slemmig luftrör och hosta. Verkar aldrig ge sig så nu har jag tröttnat... en tur på hästryggen fick det allt bli och jag orkade rätt bra. Oktawia skötte sig bra - gör bara matte rätt så gör hästen rätt. Dock orkade jag inte ordentligt när det gällde galoppen, men fick till det rätt bra. Pållan sparkade i alla fall inte mot skänkeln. Efter en timme på hästryggen så var jag lite lätt stel när jag satt av.

Var alltså hemma rätt sent. Pållan blev omhändertagen, de fick äta lite kraftfoder inne medan jag plockade undan alla prylar och gjorde rent trailern - varför måste det alltid bajsas i trailern?? ;-) När kraftfodret var uppätet fick pållarna gå ut igen till det väntande kvällshöt.

För min del blev det soffan och datorn en stund. Snart väntar sängen och roligare än så här blev inte det inte idag :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0