16/6 Onsdag - Hemmakväll...

Efter jobbet så blev det ett stopp vid apoteket eftersom jag hux flux fått ont i halsen... förhoppningsvis så fixar jag att mota iväg en förkylning innan den bryter ut för fullt... Avskyr att ha ont i halsen och har framför allt INTE tid att bli sjuk...

Väl hemma så blev det lite käk sedan så satt jag lite fart... Oktawia har vilodag idag och då gäller det att passa på att få nått gjort hemma :-)

 T har idag köpt en drivrem till min åkklippare eftersom den gick sönder för två veckor sedan... så gräset har blivit rätt högt. Men under tiden som jag tog itu med inoljning av utemöblerna så fick T dit drivremmen och satte igång med gräsklippningen...

Gräsklippningen var välbehövligt och åkklipparen underlättade jobbet...



Jag pysslade med inoljning av utemöblerna och det var välbehövligt. Hann inte klart med alla utemöblerna eftersom ett bord och två soffor inte blivit tvättade ännu, det får bli någon annan dag.

När jag var klar med inoljningen så tog jag itu med stallsysslorna och fixade klart allt där. T hade vi det laget hunnit klippt halva trädgården och jag körde en sväng med åkklipparen och klippte gräset framför stallet. Är lite som att åka radiobil... ;-).

När jag lekt färdigt med åkklippare så satte jag igång med att fixa iordning i syrénbersån så nu är parasollet på plats och man har ett litet ställe att krypa in och fika i...



Under tiden som jag grejjade för fullt ute så höll vovvarna på att busa så mycket de orkade ;-)



För övrigt så har jag hunnit med att tvätta en maskin, städa upp lite i badrummet och bära ut mina fuxiaplanter - nu får de bo ute och växa till sig.

Har även gott runt och softat i trädgården och spanat vad som händer bland mina blommor...

Min rosa perenna vallmo blommar för fullt...





Doftpionen har enorma knoppar och slår ut när som helst. Dock är jag inte ensam om att uppskatta pionens knoppar ;-) Myrorna uppskattar också dessa knoppar...



Det var en vacker kväll och jag försökte få T att hjälpa mig med att rensa upp i växthuset, men han var trött efter gräsklippningen (!!) och ville vila - så stället tog jag en promis med Lexi eftersom jag var alldeles för rastlös för att sitta stilla. Behövde mata stegräknaren med steg också så det passade bra med en promenad i kvällsolen :-).

Väl hemma blev det en stund till i trädgården, lite datorsurf. Jag plockade iordning på Oriflamevarorna som kom idag, nu ligger det små påsar att få hamna hos sina köpare  ;-) Fixad också med tidrapport till Gränsbrytning och så var det dags att plocka in pållarna för kvällen och de ville verkligen komma in. Bianca spang in under tråden som jag har utanför stalldörren och sprang in i stallet ;-) maten som lockar kan jag tänka mig... snabb koll av pållarna och så blev det kväll för dem.

Resten av kvällen tillbringas framför TV:n och så fortsätter jag att knapra på mina halstabletter men tyvärr verkar de inte hjälpa så himla mycket :-(

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0